kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۳۱
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
در بیانیه تشکل‌های سیاسی به مناسبت روز قدس مطرح شد

ملت فلسطین چون کوه در برابرتجاوز‌صهیونیست‌ها ایستاده است

نهادها و تشکل‌های سیاسی و مردمی کشور با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بر حضور باشکوه مسلمانان در روز قدس تاکید کردند.


در همین رابطه، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی خواستار حضور پرشکوه ملت ایران در راهپیمایی روز قدس شدند.
در این بیانیه آمده است:  جهان اسلام در این شرایط حساس تاریخی، باید از رسالت بزرگ خود در جهت زدودن و رفع موانع فراوانی که بر سر راه اتحاد و یکپارچگی مسلمانان نهاده شده آگاه بوده و به تقویت جبهه موحدین و اسلام همت گماشته و بهترین استفاده بهینه از فرصت‌های به دست‌ آمده در عصر تکنولوژی رسانه‌ها و فراگیر شدن فرهنگ‌ها و مکتب‌ها به عمل آوردند.
حزب موتلفه اسلامی هم در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن کشتار مردم غیرنظامی غزه و فلسطین،حضور گسترده مردم را در راهپیمایی روز قدس ضربه سنگینی بر ادامه حیات و بقاء رژیم جعلی صهیونیست دانست و خواستار وحدت و انسجام ملت‌های اسلامی علیه این رژیم غاصب و حامیان او شد.
 همچنین  در بیانیه جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار به مناسبت روز قدس آمده است؛ امسال ما در حالی روز جهانی قدس را برگزار می‌کنیم که ملت فلسطین چون کوه در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها ایستاده‌اند و با پاسخ قهرمانانه خود انتفاضه رمضان را سامان داده‌اند.
جمعیت حامیان آزادی قدس شریف نیز با صدور بیانیه‌‌ای به مناسبت روز جهانی قدس و فاجعه غمبار غزه، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم‌ صهیونیستی بر همگرایی میان مسلمانان تاکید کرد.
در این بیانیه آمده است؛ جمعیت حامیان آزادی قدس شریف بر این باور است که سنت الهی، تبدیل‌ناپذیر و نصر و ظفر الهی نزدیک است. این سازمان مردم‌نهاد ضمن تجدید میثاق با آرمان مقدس آزادی سراسر فلسطین و حمایت از مردم مظلوم غزه، انزجار و نفرت خود را در برابر جنایات درندگان آدم‌کش بیث و نجس اسرائیلی و شرکای جهانی و منطقه‌ای آن ابراز می‌دارد و از مردم فداکار، مؤمن و شجاع ایران اسلامی دعوت می‌کند با حفظ آگاهی، هوشیاری و حضور حماسی خویش، چون همیشه، تکلیف الهی و انسانی خود را در برابر این رویداد بزرگ تاریخی به شایستگی تمام ادا کنند.
همچنین جمعیت جوانان انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس را محکوم کرده  و از دولت درخواست کرد رایزنی‌های بین‌المللی نسبت به برخورد جدی و حمایت از مردم بی‌گناه فلسطین به ویژه نوار غزه انجام شود.