kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۲۴
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
سردار جزایری:

قدرت دفاعی ایران برای دشمن بزرگ طراحی شده است

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: در حال حاضر قدرت و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران فراتر از کشورهای معمول و برای دشمن بزرگ طراحی شده است.


سردار سرتیپ پاسدار «سید مسعود جزایری» معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، در سخنانی با تبیین راهبردها و سناریوهای منطقه‌ای قدرت‌های استکباری اظهار کرد: جلوگیری از شکل‌گیری و استحکام جوامع و حکومت‌های مستقل از جمله راهبردهای قدرت‌های استکباری به ویژه آمریکا در منطقه غرب آسیا است؛ بر این اساس وجود ناآرامی، درگیری، بحران و جنگ در پاکستان، افغانستان، سوریه، عراق، غزه و کرانه باختری در راستای این راهبرد قابل تحلیل می‌باشد.
وی افزود: کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس از دیرباز و با استفاده از راه‌ها و شیوه‌های مختلف، از جمله نفوذ سرویس‌های جاسوسی، گروه‌سازی، فرقه‌سازی و شخصیت‌سازی زمینه‌های بروز اختلافات در جوامع و حکومت‌های مستقل را فراهم آورده‌اند.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از تجربیات گران‌بهای خود در دفاع مقدس و دفع تهاجمات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی، نظامی و سایر عرصه‌ها، اینک برخلاف راهبردها و برنامه‌های دشمن فضایی امن و رو به پیشرفت را تجربه می‌کند، تصریح کرد: با وجود سرمایه‌گذاری فراوان دشمن و به کارگیری سناریوهای مختلف تاکنون تلاش‌های آنان به خصوص در عرصه ناامن‌سازی مناطق مرزی و درگیری‌های کاذب قومی، مذهبی و فرقه‌ای ناکام گذاشته شده است. هر چند ادامه وضعیت ثبات و آرامش، مستلزم هوشیاری همگانی و دائمی است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار جزایری در پایان تاکید کرد: در حال حاضر قدرت و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران فراتر از کشورهای معمول و برای دشمن بزرگ طراحی و آماده‌سازی شده و ضمن اشراف کامل بر اوضاع و شرایط منطقه، تدابیر لازم در برابر هرگونه ناامنی پیش‌بینی شده است.