kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۲۱
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷

اعلام آمادگی دولت ایران برای کمک به حل مشکلات مسلمانان میانمار

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سفیر جدید اکرودیته میانمار، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به حل مشکلات مسلمانان میانمار اعلام کرد.


«آنگ‌جین‌سو» سفیر جدید اکرودیته میانمار در ایران با  «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.
 وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تاکید بر ارتقاء مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و میانمار خاطر نشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران در رابطه با وضعیت مسلمانان میانمار نگران است و  آمادگی دارد با همکاری این دولت در حل مشکلات مسلمانان کمک نماید. در ادامه دکتر محمدجواد ظریف بر افزایش همکاری‌ها در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین توسعه همکاریهای منطقه‌ای بویژه با آسه‌‌آن تاکید کرد.
 به گزارش باشگاه خبرنگاران، سفیر جدید میانمار نیز درا ین دیدار با اشاره به وجود زمینه‌های مناسب برای سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی در کشورش گفت: دولت میانمار از سرمایه گذاری شرکت‌های ایرانی درمیانمار استقبال می نماید و ما امیدواریم که شرکت‌ها و تجار ایرانی حضور چشمگیر در میانمار داشته باشند.
 وی همچنین گفت: ما از عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان مودت و همکاری باآسه‌آن (TAC) حمایت می‌نمائیم و با سایر کشورهای عضو رایزنی خواهیم کرد تا هر چه زودتر این پیمان به امضاء برسد. لازم به ذکر است میانمار در حال حاضر ریاست آسه‌آن را برعهده دارد.