kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۲۰
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷

حوادث کوتاه از کشور


توقیف موتور با 180 کیلومتر سرعت
یزد-خبرنگار کیهان: پلیس استان یزد موتورسیکلت هوندا 1300 با سرعت بیش از 180 کیلومتر را متوقف کرد. معاون اجتماعی پلیس استان یزد در ارتباط با این خبر گفت: ماموران دسته رزمی شهید شاهدی مهریز با خبر شدند یکی از قاچاقچیان مواد مخدر قصد انتقال مواد افیونی با موتور سنگین از شهرهای جنوبی به یزد را دارد.
سرهنگ محمدحسن باقری افزود: ماموران با مشاهده موتور سنگین هوندا که با سرعت 180 کیلومتر در ساعت در محور کرمان به یزد در حرکت بود بلافاصله به تعقیب آن پرداختند و موفق شدند موتورسیکلت مزبور را متوقف سازند. وی با بیان اینکه راکب موتورسیکلت یکی از متهمان تحت تعقیب و فراری موادمخدر بود گفت: ارزش موتورسیکلت توقیف شده بیش از 60 میلیون تومان برآورد شده است.
کشف اشیای عتیقه
در پی دستگیری یک تن از قاچاقچیان اشیاء عتیقه در شهرستان اردکان استان یزد 28 قلم انواع اشیاء عتیقه مربوط به دوران قاجاریه کشف شد.
فرمانده نیروی انتظامی اردکان با بیان این مطلب افزود: اشیاء عتیقه کشف شده شامل یک عدد شمعدان، 6 عدد النگو، 6 حلقه انگشتر بدون نگین، یک عدد دکمه نقش‌دار یک لنگه گوشواره یک عدد سکه، 4 عدد پلاک گرد و هشت‌گوش است. وی افزود: متهم دستگیر شده همراه اشیای عتیقه تحویل مقامات قضایی شد.
کامیون موادمخدر به مقصد نرسید
اصفهان- خبرنگار کیهان: ماموران نیروی انتظامی اصفهان در دو عملیات جداگانه موفق شدند 118 کیلوگرم تریاک و هروئین و بیش از 2 کیلوگرم شیشه را از قاچاقچیان کشف و ضبط کنند. فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان  گفت: ماموران پلیس شهرستان خورو بیابانک در پی شناسایی یک محموله قاچاق مواد مخدر به استان اصفهان عملیات ویژه‌ای را در این راستا به اجرا گذاشتند.
آقاخانی با بیان اینکه کامیون کشنده حامل مواد مخدر در بدو ورود به شهرستان خور و بیابانک متوقف شد، افزود: ماموران بار این کامیون را که شامل 24 کیسه بزرگ مواد پلاستیکی بود مورد بررسی قرار دادند و سپس موفق شدند مقدار 9 کیلو و 760 گرم مواد مخدر از نوع هروئین و 108 کیلو و 750 گرم تریاک را که بطرز ماهرانه‌ای در کف و داخل خودرو زیر بار جاسازی شده بود، کشف کنند.
وی اضافه کرد: در این عملیات دو متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
آقاخانی همچنین از دستگیری 5 قاچاقچی و کشف 2 کیلو و 770 گرم شیشه در خمینی‌شهر خبر داد.
دستگیری وکیل قلابی
رشت-خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی نیروی انتظامی استان گیلان  اظهار داشت: کارآگاهان این فرماندهی در پی اعلام شکایت شرکتی در رشت مبنی بر اینکه فردی با معرفی خود بعنوان وکیل، از این شرکت 5 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است، موضوع را مورد بررسی قرار دادند و با شناسایی مخفیگاه متهم او را دستگیر کردند. سرهنگ فرهاد فلاح کریمی افزود: متهم با جلب اعتماد مسئولان شرکت مزبور توانسته بود طی چند مرحله از این شرکت 5 میلیارد ریال کلاهبرداری کند. به گفته وی، متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
واژگونی خودرو
سمنان- خبرنگار کیهان: در اثر واژگونی خودرو در محور میامی-سبزوار مادر 26 ساله نیشابوری جان خود را از دست داد.
رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان این مطلب افزود: این مادر دختری 9 ماهه داشت و شوهرش نیز در اثر این سانحه راهی بیمارستان شد. سرهنگ علیرضا رضوی خبیر علت بروز این حادثه را خواب‌آلودگی راننده خودرو اعلام کرد.
برخورد خونین تریلر با پرشیا
شهرکرد - خبرنگار کیهان: بر اثر حادثه تصادف در محور لردگان به ایذه 4 نفر از سرنشینان سواری پژو پرشیا در دم کشته شدند.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان چهار محال و بختیاری با اعلام این خبر افزود: این حادثه در برخورد شدید یک دستگاه تریلر با پژوی سواری پرشیا در 6 کیلومتری روستای منج رخ داد.
خروج زباله از یک خانه
کرمان - ایرنا: بازرسان شهرداری 11 کامیون انواع زباله‌های پلاستیکی را از یک واحد مسکونی در حاشیه شهر بم خارج کردند.
شهردار بم افزود: فرد متخلف پس از جمع‌آوری مصنوعات پلاستیکی از نقاط مختلف شهر این زباله‌ها و ضایعات را در منزل مسکونی در حاشیه شهر نگهداری می‌کرد.
علیرضا ریاضی  گفت: این حجم از زباله‌های پلاستیکی به خارج از شهر منتقل و معدوم شد.
شهردار بم بیان کرد: دو ماه قبل به عاملان جمع‌آوری این ضایعات اخطارهای قانونی ابلاغ شده بود.
این زباله‌ها در منطقه حلبی‌آباد که گفته می‌شود ساکنان آن به طور غیرقانونی اقدام به ساخت و ساز در حریم گسل کرده‌اند دپو شده بود.
بخشش یک اعدامی در اردبیل
اردبیل - واحد مرکزی خبر: با جلب رضایت اولیای دم در آخرین لحظات قاتل اردبیلی از پای چوبه دار نجات یافت.
شجاعی، مدیر روابط عمومی دادگستری استان اردبیل افزود: فردی 66 ساله اهل و ساکن یکی از روستاهای شهرستان گرمی که در سال 82 در پی نزاع مرتکب قتل عمد مرد 35 ساله و محکوم به قصاص شده بود با تلاش مسئولان دستگاه قضایی استان، معتمدین محلی، رضایت اولیای دم را جلب و در لحظات آخر متهم از پای چوبه دار نجات یافت.
150 راس گوسفند در آتش سوختند
ریگان - فارس: 150 راس گوسفند در روستای سنگ‌آباد ریگان در آتش سوختند و خسارت زیادی به دامدار ریگانی وارد شد.
سرپرست فرمانداری ریگان گفت: بر اثر بی‌احتیاطی طویله گوسفندان طعمه حریق شد و بیش از 450 میلیون ریال به این دامدار ریگانی خسارت وارد آمد.
منصور حسین‌پور با بیان اینکه آتش‌نشانی با حضور به موقع آتش را مهار کرد، بیان داشت: به دلیل اینکه این طویله از شاخ و برگ درختان بود، این امر موجب شد شعله‌های آتش زیاد شوند و تمام گوسفندان در آتش بسوزند.
وی عنوان کرد: با توجه به گرمای هوا در شهرستان ریگان این دومین آتش‌سوزی طویله گوسفندان در شهرستان ریگان است.
 کشف 500 کیلوگرم تریاک
بندرعباس - واحد مرکزی خبر: ماموران نیروی  انتظامی شهرستان بستک 500 کیلوگرم تریاک کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بستک گفت: ماموران این محموله را در نزدیکی پاسگاه مهران به روستای دیخور شهرستان بستک از یک دستگاه وانت بار به دست آوردند.
سرهنگ ضربت گفت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر شد.
ممانعت از خروج سوخت قاچاق
بندرعباس - باشگاه خبرنگاران: ماموران مرزبانی هرمزگان 286 هزار لیتر گازوئیل قاچاق از 5 فروند لنج در 4 عملیات در شهرستان‌های قشم و بندرلنگه کشف کردند.
فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: قاچاقچیان قصد داشتند سوخت‌های قاچاق را از مرزهای آبی کشور خارج کنند.
سرهنگ دادستانی افزود: در این رابطه 12 قاچاقچی دستگیر شدند.
فرمانده مرزبانی هرمزگان همچنین از کشف 217 هزار لیتر گازوئیل قاچاق از 4 فروند لنج در 3 عملیات جداگانه در سواحل هنگام و کووه‌ای جزیره قشم خبر داد و گفت: در این رابطه 9 ایرانی و 3 قاچاقچی تبعه پاکستان دستگیر شدند.