kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۱۸
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷

تسهیلات جدید برای مددجویان کمیته امداد

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد از افزایش 100 درصدی تسهیلات اشتغالزایی و تحصیل رایگان مددجویان تحت پوشش این نهاد خبر داد.


منصور قمشه در خصوص اعتبارات کمیته امداد به خبرنگار مهر گفت: اعتبار این نهاد 33هزار میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش پیدا کرده است.وی خاطرنشان کرد: براساس قانون بودجه بانک مرکزی مکلف شده است نسبت به تخصیص مبلغ 20 هزار میلیارد ریال از مانده تسهیلات قرض‌الحسنه و رشد منابع مذکور برای اشتغالزایی افراد تحت پوشش، توسط بانک‌های کشور و با معرفی این نهاد، اقدام کند.
قمشه از تحصیل رایگان فرزندان کمیته امداد در دانشگاه‌های کشور خبر داد و افزود: طبق برنامه پنج ساله و بودجه سال 93 تحصیل فرزندان خانواده‌های کمیته امداد در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و موسسات رایگان خواهد بود و هزینه‌های آن در هر نیم‌سال از محل اعتبارات پرداخت می‌شود.
قمشه درمورد معافیت خانواده تحت پوشش امداد از انشعاب آب، برق، فاضلاب نیز اظهار داشت: همچنین براساس قانون مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی عوارض شهرداری و هزینه‌های انشعاب آب، برق، فاضلاب و گاز برای یک بار در حد یک واحد مسکونی مطابق الگوی مصوب معاف بوده و دستگاه ارائه دهنده خدمات مذکور موظف به ارائه خدمات رایگان به این افراد هستند.