kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۱۷
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
نامه وزیر بهداشت به وزرای بهداشت کشورهای اسلامی

نگرانی از فاجعه انسانی در غزه

وزیر بهداشت در نامه‌هایی خطاب به وزرای بهداشت کشورهای اسلامی، نسبت به وقوع فاجعه بزرگ انسانی در غزه هشدار داد و ارسال کمک‌های فوری پزشکی و درمانی برای مردم مظلوم فلسطین را مسئولیت مشترک همه نهادهای بین‌المللی و کشورهای اسلامی دانست.


به گزارش وزارت بهداشت، سید حسن هاشمی اظهار داشت: ادامه این روند به ویژه در شرایط تداوم محاصره ظالمانه نوار غزه و کمبود شدید امکانات پزشکی برای مداوای مجروحان و عدم امکان ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به نوار غزه، نگران کننده است.
هاشمی تأکید کرد: نیروهای پزشکی جمهوری اسلامی ایران و متخصصان مرتبط آماده همه گونه همکاری در این شرایط حساس برای یاری رساندن به مردم مظلوم غزه می‌باشند.
وی افزود: ارسال کمک‌های فوری پزشکی و درمانی به مردم مظلوم فلسطین و جلوگیری از خونریزی‌های بیشتر توسط رژیم صهیونیستی، مسئولیت مشترک همه نهادهای بین‌المللی و کشورهای اسلامی به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان است.
وزیر بهداشت از همتایان خود درخواست کرد: با اتحاد و همدلی و برای اهداف متعالی بشردوستانه، تمام ظرفیت‌های لازم را برای ایجاد زمینه‌های لازم در زمینه امداد پزشکی و درمانی و نیز اقدامات پیشگیرانه و رساندن دارو و تجهیزات پزشکی به ساکنان مظلوم  نوار غزه بکار گیرند.