kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۹۹
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶

رئیس کمیته ملی المپیک: اختلاف با وزارت ورزش به صفر رسیده است

رئیس کمیته ملی المپیک می‌گوید اختلافات میان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان به صفر رسیده است.


کیومرث هاشمی روز گذشته در تازه‌ترین صحبت‌های خود با اشاره به سفر خود به همراه دبیر کل کمیته ملی المپیک به مقر IOC در لوزان سوئیس و دیدار با رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گفت: بحث اصلی ما از انجام این سفر آشنایی با مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک و مخصوصاً با توماس باخ بود. ما از وی برای حضور در ایران دعوت کردیم و او نیز قول داد در آینده به کشور ما سفر کند که ما تمام سعی خود را می‌کنیم در صورت انجام این سفر بیشترین بهره‌برداری ممکن را داشته باشیم. هاشمی با بیان اینکه در این دیدار خواستار موافقت IOC برای راه‌اندازی مرکز آموزشی بین‌المللی در ایران شدیم خاطرنشان کرد: فضای دانشگاهی ما در رشته‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی بسیار خوب و مؤثر است و متخصصان ما می‌توانند در این زمینه مثمر ثمر واقع شوند. ما باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کنیم.
رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص درخواست‌های دیگر خود از مسئولان IOC در دیدار با آنها گفت: با توجه به تحریم اقتصادی کشور به آنها اعلام کردیم نباید این تحریم‌‌ها دست کمیته ملی المپیک را ببندد. چگونه است که برخلاف آنچه اعلام می‌کنید ورزش از سیاست جداست اما تحریم‌های سیاسی را به ورزش نیز ارتباط داده و ما را از بسیاری از مسائل محروم می‌کنید. ما خواستار کمک IOC برای تسهیل در مراودات مالی خود با کشورهای دیگر شدیم.
هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص آخرین وضعیت ورزشکاران ایران به بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: خوشبختانه در خصوص بازی‌های آسیایی هماهنگی کاملی میان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وجود دارد و تقریباً اختلاف سلیقه نزدیک به صفر است. ما نشست‌های مختلف زیادی داشتیم و نظرات ما با یکدیگر هماهنگ است.