kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۹۶
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵

کوتاه از ایران


دستیابی ایران به یک دانش فنی
شیراز- واحد مرکزی خبر: به همت متخصصان استان فارس، ایران در جمع 4 کشور سازنده خط تولید و ساخت تجهیزات و ماشین‌آلات خطوط لوله‌های کامپوزیتی قرار گرفت.
مدیر امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: فناوری خط تولید و ساخت تجهیزات و ماشین‌آلات خطوط لوله‌های کامپوزیتی و فایبرگلاس GRP بومی‌سازی شد.
فرهود افزود: متخصصان کیلومترها لوله GRP در قطرهای 100 تا 4 هزار میلیمتر با تحمل فشارکاری یک تا 32 بار برای استفاده در طرح‌های عمرانی، صنعتی در بخش‌های آب و فاضلاب، پساب‌های صنعتی، آبیاری، نفت و گاز، پتروشیمی و دیگر صنایع را در داخل و حتی در خارج در خطوط تولید و طراحی کردند.
اجرای 80 طرح تحقیقاتی
تبریز- ایرنا: رئیس مؤسسه تحقیقات دیم کشور گفت 80 طرح تحقیقاتی دیم در بخش‌های حبوبات توسط این مؤسسه در حال اجراست.
«عبدالعلی غفاری» افزود: این طرح‌ها با هدف شناسایی، اصلاح، افزایش محصول و معرفی ارقام جدید نخود و عدس در 12 منطقه آب و هوایی استان‌های دیم‌خیز کشور اجرا می‌شود.
وی اظهار کرد: محققان بخش حبوبات برای معرفی ارقام جدید بر روی یک هزار ردیف نخود و 500 ردیف عدس، اقدام‌های تحقیقاتی را انجام می‌دهند.
غفاری گفت: پژوهشگران مرکز تحقیقات کشاورزی دیم تاکنون 35 رقم جدید دیم شامل 16 رقم گندم، هفت رقم جو، چهار رقم نخود، سه رقم عدس، سه رقم جدید گلرنگ و دو رقم ماشک علوفه‌ای به کشاورزان داخلی و کشورهای همجوار معرفی کرده است.
واگذاری 400 هزار واحد مسکن مهر
رباط‌کریم- فارس: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: امسال با تأمین اعتبارات لازم 400 هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور به متقاضیان تحویل داده می‌شود.
اصغر مهرآبادی با بیان اینکه یک هزار میلیارد تومان امسال برای ارائه خدمات زیربنایی مسکن مهر اختصاص یافته است، تصریح کرد: یک هزار میلیارد تومان دیگر به همین منظور در نیمه دوم امسال اختصاص خواهد یافت. وی افزود: از این مبلغ 300 میلیارد تومان را وزارت نیرو و 700 میلیارد تومان دیگر را معاونت راهبردی ریاست جمهوری تأمین خواهند کرد.
مهرآبادی گفت: در صورت تخصیص این اعتبارات،
400 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال در کشور تحویل داده خواهد
شد.
اختصاص اعتبار به مددجویان
بجنورد- ایرنا: مدیر کل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد امام خمینی(ره) از اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای آموزش فنی و حرفه‌ای مددجویان این نهاد در سال جاری خبر داد و افزود: در چهار ماه نخست امسال بیش از یک سوم این اعتبار جذب و هزینه شده است. مهرعلی حق‌گویان با اشاره به مشوق‌هایی که برای ایجاد اشتغال برای مددجویان و افراد تحت حمایت کمیته امداد منظور شده گفت: پیش از این برای ایجاد کار به کارفرما 23 درصد حق بیمه به عنوان حداقل دستمزد و حقوق پرداخت می‌شد که اکنون در بحث ایجاد شغل در کمیته امداد این میزان به 100 درصد رسیده است.
وی بر لزوم نظارت بر اجرای طرح‌ها تأکید و بیان کرد: عدم برنامه‌ریزی درست برای نظارت بر اجرای طرح‌ها می‌تواند بازخوردهای منفی به دنبال داشته باشد.