kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۷۰
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
نتانیاهو با حمایت اوباما افسار گسیخته است

استفاده از بمب فسفری تازه‌ترین جنایت اسرائیل در غزه

استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های فسفری در جنگ نابرابر غزه آمار شهدای فلسطینی را به 541 نفر افزایش داد.

سرویس خارجی -

رژیم صهیونیستی در ادامه حملات وحشیانه خود به مناطق مختلف غزه روز گذشته بیش از 30 فلسطینی را به شهادت رساند و ده‌ها تن دیگر را مجروح کرد.
11 فلسطینی که بسیاری از آنها کودک هستند در حمله صهیونیست‌ها به منزل خانواده صیام در منطقه شمالی استان رفح در جنوب نوار غزه به شهادت رسیدند.
در جریان این حمله رژیم صهیونیستی بیش از 20 نفر نیز مجروح شدند. این در حالی است که روز یکشنبه نیز در جریان حمله جنگنده‌ها و یگان‌های توپخانه‌ای ارتش اسرائیل به منطقه الشجاعیه در مرکز غزه بیش از 120 نفر کشته و صدها نفر دیگر مجروح شدند.
وزارت بهداشت غزه اعلام کرد بر اساس آخرین آمار  تاکنون دست‌کم 541 فلسطینی شهید و 3150 نفر دیگر مجروح شدند که 80 درصد آن غیرنظامی هستند.
در همین رابطه منابع خبری از هدف قرار گرفتن الشجاعیه و الزیتون با بمب‌های فسفری خبر دادند.
رژیم صهیونیستی در سال 2008 نیز از این بمب ها علیه مردم غزه استفاده کرد و موجب قتل‌عام صدها نفر شد.
حملات گسترده علیه نوار غزه وارد پانزدهمین روز خود شده است و با چراغ سبز دولت‌هایی مانند آمریکا همچنان ادامه دارد و غزه از زمین و هوا و دریا زیر آتش است.
فسفر سفید ماده‌ای است هواسوز که وقتی در معرض هوا قرار می‌گیرد شروع به سوختن می‌‌کند و دود سفیدی دارد، این ماده با آب خاموش نمی‌شود و همچنان در آب می‌سوزد.
اگر روی اعضای بدن انسان بیفتد تا عمق بدن را می‌سوزاند و  خاموش نمی‌شود و حتی استخوان را هم می‌سوزاند.
این ماده جزء رده تسلیحات کشتار جمعی قرار دارد و دود سمی آن مشکلات حاد تنفسی در حد خفگی یا سوختن ریه‌ها می‌کند.
حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه باعث شده است که هزاران تن از ساکنان منطقه الشجاعیه از خانه‌های خود آواره شدند.
صلیب سرخ اعلام کرد اوضاع انسانی در غزه بسیار اسفبار است و تعداد کسانی که نیازمند کمک هستند رو به افزایش است.
حجم حملات همه‌جانبه و بی‌سابقه هوایی، دریایی و زمینی به منطقه الشجاعیه به حدی بود که رسانه‌های فلسطینی به آن لقب صبرا و شتیلای دوم را دادند.
در پی جنایت رژیم صهیونیستی در منطقه الشجاعیه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل نیز کشتار غیرنظامیان  در منطقه الشجاعیه را محکوم کرد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز طی یک نشست فوق‌العاده خواستار آتش‌بس در غزه شد.
همچنین نماینده فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد این سازمان باید در قبال تنش در غزه مسئولیت‌پذیر باشد.
عمرو موسی دبیر کل پیشین اتحادیه عرب اقدام رژیم صهیونیستی در منطقه الشجاعیه را جنایت تمام عیار جنگی خواند.
این در حالی است که جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه نخواهد توانست اراده ملت فلسطین را درهم بشکند.
منابع فلسطینی نزدیک به رزمندگان مقاومت نیز از غافلگیری جدید مقاومت در عرصه نظامی طی ساعات آینده خبر دادند.
از سوی دیگر، نشریه فرانسوی فیگارو از کشته شدن 15 نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در جریان درگیری‌های منطقه الشجاعیه خبر داد. فیگارو تصریح کرد، بامداد روز یکشنبه مرگبارترین روز ارتش اسرائیل طی سال‌های اخیر بود.
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز کشته شدن 13 نظامی این رژیم در جریان حمله خونبار به منطقه الشجاعیه را تأیید کرد.فرمانده تیپ ویژه ارتش صهیونیستی موسوم به گولانی که به ضرب گلوله مقاومت مجروح شده بود بر اثر شدت جراحت به هلاکت رسید.
وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد در میان 15 نظامی اسرائیلی که در درگیری روز یکشنبه در غزه کشته شدند دو نفر آمریکایی بودند.
«مکس استنبرگ» از ساکنان کالیفرنیا و «نیسیم شون کار ملی» از ایالت تگزاس تک‌تیراندازی بودند که در گردان گولانی ارتش اسرائیل می‌جنگیدند.
این در حالی است که عملیات مقاومت پشت خطوط صهیونیست‌ها و نفوذ به شهرک‌های صهیونیست‌نشین عملاً حمله زمینی رژیم صهیونیستی را با شکست مواجه کرده است.
رزمندگان مقاومت طی عملیات‌های جداگانه به سرزمین اشغالی نفوذ و طی عملیات کمین و گریز شماری از نظامیان را هدف قرار می‌دهند که به هلاکت تعداد زیادی از آنها و مجروح شدن شماری دیگر منجر شده است. رژیم صهیونیستی به هلاکت 32 نظامی اسرائیلی و مجروح شدن 90 تن دیگر اعتراف کرده است.
این در شرایطی است که رسانه‌های صهیونیستی آمار واقعی تلفات و مجروحان را انعکاس نمی‌دهند و اخبار مربوط به جنگ به شدت سانسور می‌شود. گردان‌های شهید عزالدین قسام نیز از به اسارت گرفتن یک افسر اسرائیلی به نام «شائول آرون» خبر دادند.
اخبار تأیید نشده‌ای نیز وجود دارد که نشان می‌دهد این نظامی به اسارت گرفته شده جانشین فرمانده تیپ گولانی است که پس از آنکه فرمانده‌اش به شدت زخمی شده بود جای وی را گرفته بود.
این در حالی است که سفیر اسرائیل در سازمان ملل مدعی شد که آنچه حماس درباره اسارت سربازان اسرائیلی گفته است شایعاتی نادرست است.
گردان‌های قسام با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأکید بر اسارت این افسر صهیونیستی اعلام کرد مبارزان ما ابتکار عمل را در میدان نبرد در دست دارند و طی روزهای آینده نظامیان بیشتری به اسارت گرفته خواهند شد.
شبکه خبری بی‌بی‌سی در گزارشی به نقل از هاآرتص اعلام کرد فرمانده ارتش اسرائیل که از میدان جنگ غزه بازگشته می‌گوید رزمندگان حماس مانند حزب‌الله می‌جنگند.
بمب‌های نیزه‌ای
گروه‌های حقوق بشری فلسطین اعلام کردند رژیم صهیونیستی در حملات خود به مردم غزه از بمب‌های جدید حاوی نیزه‌های کشنده استفاده می‌کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، این بمب‌ها حاوی صدها نیزه کشنده است که به هنگام انفجار پراکنده می‌شود.
گروه‌های حقوق بشری اعلام کردند رژیم صهیونیستی در حمله به روستایی در شرق خان‌یونس از این بمب‌ها استفاده کرده است.
رژیم صهیونیستی پیش از این نیز در حمله به لبنان و غزه از این سلاح‌ها استفاده کرده بود. در سال 2001 میلادی 9 نفر بر اثر اصابت این نیزه‌های کشنده به شهادت رسیدند.
سایر رویدادها
* محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با دبیر کل سازمان ملل متحد دیدار و درباره راه‌های پایان دادن به جنگ غزه گفت‌وگو کرد.
* برژینسکی مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران کارتر گفت، نتانیاهو با حمله به غزه اشتباهی بزرگ مرتکب شده است.
* جان کری وزیر خارجه آمریکا با هدف بحث و بررسی با مقامات مصری درباره اوضاع غزه و جنگ اسرائیل به قاهره رفت.
* روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت نوشت، گذرگاه رفح به مدت یک هفته و به منظور انتقال مجروحان فلسطینی باز خواهد بود.
* کارشناسان اسرائیلی هزینه کل جنگ تا اکنون را حدود 650 میلیون دلار تخمین زدند.
* نخست وزیر اسبق فرانسه گفت،‌ در غزه بمباران خانواده‌های فلسطینی را شاهد هستیم نه ویران کردن پایگاه‌های حماس.
* در حمله نظامیان اسرائیلی به بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز غزه پنج نفر به شهادت رسیدند و 60 تن دیگر مجروح شدند.
* فعالان ضد صهیونیست انگلیس ساختمان کابینه این کشور (وایت هال) را به مدت 45 دقیقه به اشغال خود درآوردند و خواستار قطع ارسال تسلیحات برای رژیم صهیونیستی شدند.