kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۵۰
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹

عارف: آیا اصلاح‌طلبان می‌خواهند دوباره وعده‌های بی‌ربط به مردم بدهند؟(خبر ویژه)

محمدرضا عارف گفت انتخاب احمدی‌نژاد نتیجه عملکرد اصلاح‌طلبان بود اما او نتوانسته این موضوع را در جبهه اصلاحات جا بیندازد. عارف همچنین می‌گوید نباید در انتخابات 94 وعده‌های بی‌ربط به مردم داد.


عارف که چند روز قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری 92 با دلخوری و به خاطر فشار اصلاح‌طلبان کنار کشید، در دیدار با شاخه جوانان بنیاد امید ایرانیان گفت: ما هنوز در جبهه اصلاحات نتوانسته‌ایم این را جا بیندازیم که انتخاب احمدی‌نژاد نتیجه عملکرد اصلاح‌طلبان بود.
وی گفت آیا ما می‌خواهیم جوانان را که در انتخابات به میدان آمدند، رها کنیم و دوباره مثلا اسفند 94 وعده‌های بی‌ربط دهیم و آنها را به صحنه بکشانیم؟ این یعنی این که ما هر دو سال یک بار از آنها بخواهیم که در یک بازه زمانی دو- سه ماهه با ما باشند و بعد آنها و خواسته‌هایشان را نادیده بگیریم.
عارف در پاسخ به این پرسش که چرا پیشنهاد قبول پست در دولت آقای روحانی را نپذیرفتید؟ به شوخی گفت: ان‌شاءالله در دولت دوم ایشان.
اصلاح‌طلبان با بیان این که عارف بیش از 8 درصد رای در نظرسنجی‌ها ندارد، از وی خواسته بودند که به نفع روحانی انصراف دهد اما عارف ضمن اعلام انصراف، حاضر به حمایت رسمی از روحانی نشد، وی اکنون درباره انتخابات مجلس می‌گوید: شورای جوانان و شاخه جوانان را در بنیاد امید ایرانیان راه‌اندازی کردیم تا جوانان پرشور و پرانگیزه بتوانند فعالیت داشته باشند. تقریبا محور اصلی فعالیت‌های ما جوانان هستند و هدف اصلی فعالیت‌های ما هم این قشر از جامعه هستند. شخص خودم نیز تلاش خواهم کرد پلی باشم برای ورود جوانان به مجلس.
رئیس بنیاد امید ایرانیان در ادامه درباره فعالیت‌های سیاسی در دانشگاه اظهار کرد: حضور جریانات سیاسی در دانشگاه‌ها سم مهلک است، اگر چه اعتقادم بر این است که دانشگاه که به تعبیر امام کارخانه آدم‌سازی است، باید زمینه رشد و تعالی علمی و همزمان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشجویان را فراهم کند، ولی این که جریانات سیاسی خارج از دانشگاه بخواهند در دانشگاه حضور داشته باشند و به جریان‌های دانشجویی خط بدهند، به صلاح دانشگاه‌های ما نیست و نتیجه آن حاکمیت فضای امنیتی است.