kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۹۸۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰

کشف بیش ‌از 5 تن انواع مواد مخدر در ۲ استان

نیروهای انتظامی در استان سیستان و بلوچستان طی عملیات‌های جداگانه‌ای موفق شدند پنج هزار و 143 کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کنند.



فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از درگیری مسلحانه تکاوران پلیس با قاچاقچیان در شهرستان خاش و کشف دو هزار و ۱۹۰کیلوگرم انواع موادمخدر خبر داد.
سرتیپ محمد قنبری، افزود: تیم عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان با همکاری چند تیم از ماموران فرماندهی انتظامی خاش با رصد مداوم تحرکات اعضای این باند مسلح، قاچاقچیان را در حال جابه‌جایی موادمخدر با دودستگاه وانت تویوتا و یک دستگاه پژو ۴۰۵ در یکی از محورهای فرعی این شهرستان شناسایی و به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند. وی تصریح کرد: قاچاقچیان به محض ورود به منطقه کمین با ماموران انتظامی درگیر و با آتش پر حجم تکاوران پلیس ضمن رها کردن خودروها به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند. وی بیان کرد: در این عملیات مقتدرانه که ساعتی به طول انجامید در پاک‌سازی منطقه درگیری دو نفر از اعضای این باند دستگیر و در بازرسی از خودروها دو هزار و ۱۹۰کیلو و ۴۱۰گرم مواد مخدر شامل دو هزار و ۱۳۸کیلو و ۱۱۰ گرم تریاک، ۵۲ کیلو و ۳۰۰ گرم حشیش و مقادیری سلاح و مهمات کشف شد. فرمانده مرزبانی ناجا هم از عملیات موفقیت‌آمیز مرزبانان سیستان و بلوچستان علیه قاچاقچیان و کشف بیش ‌از دو هزار انواع موادمخدر در مرزهای جنوب شرق کشور خبر داد.
سرتیپ احمدعلی گودرزی، اظهارداشت: پس از شناسایی مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان، دلاورمردان هنگ مرزی میرجاوه با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان تمام مسیرهای تردد را بر قاچاقچیان بستند اما در نهایت سوداگران مرگ که در محاصره مرزداران گرفتار شده بودند با به جا گذاشتن محموله موادمخدر از منطقه متواری شدند. فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: در این عملیات ضمن توقیف دو دستگاه خودروی تویوتا، دو هزار و ۲۷۵ کیلوگرم انواع موادمخدر شامل دو هزار و ۲۰۰ کیلوگرم تریاک و ۷۵ کیلوگرم حشیش از قاچاقچیان کشف شد. فرمانده انتظامی استان یزد هم از کشف ۶۷۷ کیلوگرم مواد مخدر شامل ۵۸۳ کیلوگرم تریاک، ۹۰ کیلوگرم حشیش و بقیه شیشه طی هفته گذشته از خودروهای عبوری در استان خبر داد.  سرتیپ عباسعلی بهدانی‌فرد، در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: در این ارتباط ۱۳ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شدند.
وی ادامه داد: متهمان قصد انتقال مواد یاد شده را از شرق و جنوب کشور به تهران و سایر مناطق داشتند.