kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۹۱۰
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵

خروج از منزل ممنوع شد (جمهوری آذربایجان)

در پی افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در جمهوری آذربایجان، اجرای ممنوعیت کامل خروج از منزل در چهار شهر بزرگ این کشور از امروز آغاز می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در پی افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در جمهوری آذربایجان به درخواست قرارگاه ویژه مبارزه با کرونا، هیئت وزیران این کشور تصمیم به اجرای ممنوعیت کامل خروج از منزل در چهار شهر بزرگ جمهوری آذربایجان از بامداد شنبه ۱۷ خرداد گرفت.
 «علی اسداف» نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان در تلویزیون دولتی «آذ‌تی‌وی» با اعلام این خبر گفت: بر اساس تصمیم جدید هیئت وزیران از بامداد شنبه ۶ ژوئن (۱۷ خرداد) تا ساعت ۶ بامداد دوشنبه ۸ ژوئن (۱۹ خرداد) در چهار شهر باکو و حومه آن، سومقاییت، گنجه و لنکران ممنوعیت کامل خروج شهروندان از منزل به اجرا گذاشته می‌شود و رعایت این محدودیت‌ها از سوی شهروندان اجباری است.
بر اساس تصمیم جدید هیئت وزیران، فعالیت تمام مراکز تجاری و خدماتی همچنین حرکت تمام وسایط نقلیه عمومی و خودرو‌های شخصی به استثنا آمبولانس‌ها، خودرو‌های فوریت‌های پزشکی و امداد و نجات و اتفاقات شهری، آتش‌نشانی، پلیس در این مدت متوقف خواهد شد.
در این مدت، شهروندان فقط در صورت نیاز به خدمات پزشکی ضروری و شرکت در مراسم دفن نزدیکان درجه یک می‌توانند با کسب اجازه خروج از طریق سیستم الکترونیکی وزارت کشور از منزل خارج شوند.
افراد دارای مجوز فعالیت در شرایط سخت قرنطینه‌ای هم پس از کسب مجوز لازم از نهاد‌های مربوطه امکان خروج از منزل را خواهند داشت.
این تصمیم با هدف پیشگیری از افزایش ابتلا به کرونا در این چهار شهر اتخاذ شده و در صورت مشاهده افزایش موارد ابتلا در دیگر شهر‌های این کشور اعمال محدودیت‌های مشابه در این مناطق نیز قابل اجرا است.