kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۸۳۳
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
در دیدار با قالیباف صورت گرفت

اعلام آمادگی وزیر اطلاعات برای همکاری با مجلس

حجت‌الاسلام سید محمود علوی، وزیر اطلاعات به همراه معاونین این وزارتخانه با محمدباقر قالیباف، رئیس‌مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

در این نشست که با حضور معاونین وزارت صورت پذیرفت، وزیر اطلاعات ضمن تشکر از زحمات لاریجانی، انتخاب قالیباف به ریاست مجلس را تبریک گفته و اظهار امیدواری نمود که حضور وی در مجلس همچون سوابق مدیریتی قبلی منشأ اثر و تحول باشد.
به گزارش خبرگزاری آنا، در ادامه حجت‌الاسلام علوی اعلام کرد که این وزارتخانه آمادگی دارد تا با تمام توان در هر زمینه‌ای که مجلس لازم بداند، کمک و همکاری لازم را داشته باشد.
قالیباف، رئیس‌مجلس نیز ضمن تشکر از تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان(عج)، خواستار ارائه نظرات کارشناسی وزارت به نمایندگان برای کمک به حل مشکلات کشور در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری شد.
مجلس قوی با چند اقدام نقطه‌زن
جبهه امید پیش روی ملت بگشاید
خبر دیگر اینکه، سعید جلیلی، نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در نامه‌ای به محمد باقر قالیباف، رئیس‌مجلس شورای اسلامی با آرزوی موفقیت برای او و همکارانش، نکاتی را برای به سرانجام رساندن هرچه‌ بهتر مأموریت‌های مجلس یازدهم، مطرح کرد.
در این نامه آمده است: با احترام، شروع دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و ریاست آن را به جنابعالی و سایر نمایندگان محترم، صمیمانه تبریک می‌گویم. امیدوارم تلاش‌های این دوره مجلس برای مردم، نظام و انقلاب، مبارک و برای عزیزان نماینده، توشه‌ای گرانقدر در محضر الهی باشد. نمایندگی مردم، مسئولیتی سترگ است که مجلس محترم برای انجام شایسته آن، نیازمند پشتیبانی و یاری همگان است که به سهم خود، نکاتی را به خانه ملت تقدیم می‌نمایم:
مهرماه ۶۸ در مقاله «تفکر بسیجی، ضرورت دوره سازندگی»، حیران از روندی که پس از دفاع مقدس در برخی عرصه‌ها در حال شکل‌گیری بود، آرزو کردم در مجلسی که باید عصاره فضائل ملّت باشد، حال و هوای نمایندگان آن در پشت تریبون، به‌سان رزمنده‌ای باشد که روی خاکریز، در پشت «دوشکا» قرار می‌گرفت و هر آن در معرض تیر دشمن بود و خالی از هرگونه حب و بغض شخصی و هواهای نفسانی، انجام وظیفه می‌نمود. بی‌گمان از عزیزانی که این خاطرات را به‌خوبی به یادگار دارند، انتظار مضاعفی است که فضای سیاسی کشور را با تفکر بسیجی در ساحت مجلس، عطرآگین نمایند.
جلیلی خاطرنشان کرد: اگر هر یک از کمیسیون‌های مجلس در سال فقط یک اولویت مهم و اثرگذار را به شکل مطلوب به فرجام لازم برساند و مردم طعم شیرین تحقق آن را احساس کنند، در یک سال ۱۵ اقدام و در چهار سال ۶۰ اقدام بزرگ و اساسی و دارای تاثیر مهم و مثبت در روند کشور و زندگی مردم صورت خواهد گرفت و کارنامه‌ای درخشان برای مجلس رقم خواهد خورد. به‌عنوان نمونه، تصویب قانون «حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی» در سال پایانی مجلس دهم، اقدامی ارزشمند برای کشور بود که در صورت اجرا، آثاری چون کم اثر شدن تحریم‌ها، قطع خام‌فروشی نفت، هدایت نقدینگی به سمت تولید، ایجاد ‌اشتغال و ارز آوری را می‌تواند برای کشور به ارمغان بیاورد. به چنین موضوع مهمی در صنعت نفت کشور، نه در قالب لایحه بلکه از سوی نمایندگان و به شکل ارائه طرح پرداخته شد که ان‌شاءالله با پیگیری مستمر در مجلس یازدهم، اجرای آن نیز به فرجام و نتیجه لازم برسد.
مجلس یازدهم ۷ نکته مهم را
در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ کند
در ادامه این نامه آمده است: اصلاح ساختاری بودجه سال ۱۴۰۰ با:
- الزام برخی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط با تولید برای ارزآوری و کاهش هزینه‌های غیرضرور همه دستگاه
- نظارت جدی و موثر بر عملکرد شرکت‌های دولتی که بودجه بیش از هزار میلیارد تومان به شکلی غیر منطقی از دامنه رصد و بررسی موثر مجلس کنار گذاشته شده است
- اعتنای واقعی به ظرفیت گسترده تولیدکنندگان کالا و خدمات از طریق افزایش امکان صادرات برای تحقق «جهش تولید» و رفع موانع تولید
- اصلاح نظام مالیاتی
- مدیریت صحیح خلق پول
- طراحی و نظارت پیگیر برای توزیع عادلانه و صحیح تسهیلات بانکی
- طرح جامع نظام یارانه‌ای کشور، به‌ویژه در بخش انرژی، می‌تواند از اولویت‌های سال نخست مجلس یازدهم باشد که بر این مبنا، همچون مجلس دهم آمادگی ارائه نتیجه مطالعات و بررسی‌هایی که در حد بضاعت صورت گرفته است، به نمایندگان ملت و کمیسیون‌های مرتبط اعلام می‌شود. یک مجلس قوی می‌تواند با چند اقدام نقطه‌زن، عرصه‌ای از تهدید را دفع و جبهه‌ای از امید پیش روی ملت بگشاید. اقداماتی موثر، دقیق و متناسب با آمادگی‌های کنونی کشور که مستقیم در قلب دسیسه دشمن بنشیند و موجب را‌ه افتادن برنامه‌های پیشران کشور شود. ان‌شاءالله با همت و پیشگامی مجلس یازدهم و همیاری سایر قوا، موفقیت‌های بزرگ رقم خواهد خورد. برای شما و همه همکارانتان آرزوی موفقیت دارم.