kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴

اخراج تعدادی از کارگران نیشکر هفت‌تپه در دست پیگیری است

رئیس ‌اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش با بیان اینکه کارگران اخراجی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه فصلی می‌باشند گفت: موضوع اخراج این کارگران از سوی اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شوش در دست بررسی و پیگیری است.

سامر تمیمی، درخصوص مشکل پیش آمده برای کارگران واحد تعمیرات شرکت نیشکر هفت‌تپه به خبرنگار ایرنا بیان داشت: کارگران فصلی این شرکت ۶ ماه از سال سرکار می‌باشند و بعد از آن قرارداد آنها تمام می‌شود اما با این‌ حال پیگیر مشکل آنها هستیم. ۷۰ نفر از کارگران فنی کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه که در واحد تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات این کارخانه مشغول به کار بودند به گفته آنها از محل کار خود اخراج شدند و از روز شنبه چهارم خرداد ماه از ورود آنها به کارخانه ممانعت به عمل آمد. به گفته کارگران اخراجی، برخی از آنها بین ۲ تا سه سال به عنوان کارگر فنی، جوشکار و تعمیرکار در واحد تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات نیشکر هفت‌تپه مشغول به کار بوده‌اند.
 آنان همچنین مدعی‌اند واحد تعمیرات کارخانه نیشکر هفت‌تپه هنوز به کارگران فنی برای انجام تعمیر ماشین‌آلات و تجهیزات کارخانه، همزمان با اتمام فصل بهره‌برداری نیازمند است؛ اما کارفرما معتقد است ماهیت کار این کارگران، فصلی است و آنها باید با پایان یافتن فصل بهره‌برداری نیشکر، مانند دیگر کارگران فصلی، محل کار خود را تا فصل کاری بعد، ترک کنند. شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه با حدود پنج هزار و ۵۰۰ نفر نیروی رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در ۱۵ کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.