kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۷۷۰
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳

انهدام شبکه کلاهبردار میلیاردی در آذربایجان‌غربی

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: اعضای شبکه کلاهبرداری میلیاردی با تلاش ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان شناسایی و دستگیر شدند.

سرتیپ مسعود خرم‌نیا، در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: کارشناسان پلیس فتای استان در راستای برخورد با عوامل ناامن‌ کننده فضای مجازی با حضور نامحسوس در لایه‌های مختلف این فضا و انجام اقدامات ویژه فنی و اطلاعاتی سایبری موفق به شناسایی یک شبکه کلاهبردار در فضای مجازی در سطح استان شدند.
وی بیان کرد: این شبکه حرفه‌ای با تشکیل یک تیم هفت نفره اقدام به درج ۴۷۵ مورد آگهی صوری فروش لوازم و قطعات خودرو با قیمت‌های فریبنده در نرم افزارهای فروش اجناس دست دوم کرده و پس از اخذ وجه با خاموش کردن سیم‌کارت و حذف آگهی مجدد به کار خود ادامه می‌دادند.
وی ادامه داد: پیگیری موضوع در دستور کار پلیس فتای استان قرار گرفت و کارشناسان این پلیس با بررسی‌های فنی و اطلاعاتی موفق به دستگیری اعضای این شبکه شدند. فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: در این عملیات، پلیس موفق به کشف ۱۱ دستگاه گوشی تلفن، یک دستگاه لپ تاپ، ۲۳ عدد کارت بانکی به اسامی مختلف، ۵۱ عدد سیم‌کارت اپراتورهای مخابراتی و ۹۵ برگ رسیدهای جعلی ارسال کالا شد.
خرم‌نیا با اشاره به کشف یک میلیارد ریال وجه نقد از متهمان افزود: طبق بررسی‌ها، اعضای این شبکه از ۴۰۰ نفر به میزان چهار میلیارد ریال در سطح کشور کلاهبرداری کرده بودند. وی اظهار داشت: در این رابطه هفت کلاهبردار دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند. وی اضافه کرد: از شهروندانی که در این خصوص متضرر شده‌اند، جهت پیگیری موضوع می‌توانند با در دست داشتن مدارک مربوطه به پلیس فتای استان مراجعه کنند.