kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳

۱۹۸ دستگاه خودرو فاقد پلاک در البرز کشف شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: ۱۹۸ دستگاه خودرو فاقد پلاک طی ۲ هفته اخیر در استان کشف و ضبط شده است.

رامین ربیعی‌،  در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پس از صدور دستور ویژه در راستای نظارت بیشتر بر بازار خودرو، کلیه دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های نهادهای بالادستی به ادارات تابعه، اتاق اصناف و اتحادیه‌های مرتبط برای رعایت مفاد آن و برخورد با محتکران احتمالی ابلاغ شد.
همچنین بازرسی دقیق از اماکن عمومی، دپوی عمده خودرو اعم از نمایشگاه‌ها و پارکینگ‌ها با همکاری بازرسی اتاق اصناف و اتحادیه نمایشگاه‌داران در دستور کار قرار گرفت. علاوه بر همکاری با اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های مرتبط در استان، همکاری ها با بسیج و پلیس آگاهی در خصوص شناسایی اماکن احتمالی دپوی خودرو افزایش یافت.
وی از کشف تعدادی خودرو بدون پلاک در یک واحد مسکونی خبر داد و گفت: ۱۲ دستگاه خودرو سواری در یک واحد مسکونی به ارزش ۱۰ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال کشف شد. ربیعی گفت: در بازرسی‌های بعدی، تعداد ۲۰۲ دستگاه خودرو سواری وارداتی در یک انبار کشف که از این تعداد ۲۹ دستگاه دارای پلاک شخصی به نام خریدار و تعداد ۱۷۳ دستگاه خودرو پلاک نشده بود که پرونده‌ای به همین منظور تشکیل و در حال بررسی است.
وی با بیان اینکه تحویل خودرو به خریدار در نمایندگی‌ها، منوط به الصاق قطعی و پرچ پلاک روی خودرو بوده و تحویل خودرو بدون پلاک و یا تحویل دستی پلاک به خریداران ممنوع است اظهار داشت: در بازرسی همکاران از ۲ نمایندگی مجاز خودروسازان، سه دستگاه خودرو خارجی بدون پلاک و ۱۰ دستگاه خودرو سواری داخلی فاقد پلاک کشف که پرونده‌ای تشکیل شده است. ربیعی گفت: شهروندان هر گونه محل دپوی خود را به سامانه ۱۲۴ گزارش نمایند.