kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۷۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳

کارگران پالایشگاه آبادان خواستار بازگشت به کار شدند

کارگران اخراجی فاز ۳ پالایشگاه آبادان که قرارداد پیمانی آنها به اتمام رسیده دیروز (دوشنبه) خواستار بازگشت مجدد به‌کار شدند.

به گزارش ایرنا، کارگران فاز۳ پالایشگاه که چند سال به عنوان کارگر مقاطعه‌کار در این پالایشگاه مشغول به کار بودند در اعتراض به تعدیل نیرو از سوی پیمانکار خواستار رفع مشکل خود شدند.
تعداد این کارگران۳۰ نفر تخمین زده می‌شد. یکی از کارگران فاز ۳ پالایشگاه اظهار داشت: اکثر کارگران مقاطعه‌کار ۱۰ تا ۱۵ سال در پالایشگاه آبادان سابقه کار دارند اما پیمانکار به بهانه جلوگیری از گسترش ویروس کرونا ما را اخراج کرد.
وی افزود: در حال حاضر در کارگاه‌های فنی پالایشگاه که با پنج نفر اداره می‌شد فقط ۲ نفر کار می‌کند و سایر کارکنان اخراج شدند.
یکی دیگر از کارگران فاز ۳ می‌گوید: تعطیلی کارگاه‌های پالایشگاه آبادان به خاطر بیماری کرونا باعث شده که کارگران روزمزدی بیکار و برای تامین مخارج خانواده‌ خود با مشکل مواجه شوند.
مدیر روابط عمومی پالایشگاه نفت آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارگران اخراجی فاز ۳ رابطه استخدامی با پالایشگاه ندارند و پیمانکار پروژه‌های پالایشگاه با این کارگران قرارداد ۴۰ تا ۵۰ روزه و یا چهار تا ۶ ماهه امضا می‌کند و زمانی که پروژه به اتمام می‌رسد کار آنها نیز تعطیل می‌شود.
سیدعلی نوربخش افزود: اکثر این کارگران فنی و دوره‌های آموزشی دیده‌اند و سابقه ۱۰ تا ۱۵ ساله و به اصطلاح دائم اورهال هستند و زمانی که پیمانکار بخش خصوصی مناقصه‌ای از سوی پالایشگاه برنده می‌شود مجددا این کارگران را جذب می‌کند.
وی ادامه داد: به منظور حفظ نیروی بومی و فنی مدیرعامل پالایشگاه آبادان دستور جذب نیروی جدید را دادند و بر جذب نیروی بومی و با سابقه تاکید کردند.
نوربخش افزود: با توجه به اینکه عقد پیمان مناقصه‌ها زمان‌بر است ممکن است جذب این نیروها ۲ تا سه ماه طول بکشد.