kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۳۷۰
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲

قطع یکی دیگر از شبکه‌های ایران در ماهواره(اخبار ادبی و هنری)

به فاصله یک هفته پس از قطع شبکه الکوثر، این‌بار نوبت به شبکه سحر به زبان اردو رسید تا از روی ماهواره پاکست قطع شود.



شبکه الکوثر به‌خاطر عدم پرداخت کافی بودجه صداوسیما توسط دولت و در نتیجه پرداخت نشدن بدهی‌های این سازمان به شرکت خدمات ماهواره‌ای یوتل‌ست قطع شده بود. شبکه سحر اردو نیز احتمالا به همین دلیل از روز گذشته توسط ماهواره پاکست قطع شد.
محمدحسین رنجبران، مدیر روابط عمومی سازمان صداوسیما روز گذشته درباره این اتفاق در فضای مجازی نوشت: «همان‌طور که مدافعان حرم، مدافعان امنیت ملی کشور هستند، شبکه‌های برون‌مرزی رسانه‌ ملی هم، مدافع حریم امنیت ملی ما در فضای جنگ رسانه‌ای هستند. اما گویا برخی اصل مطلب را قبول ندارند. بعد از قطع الکوثر، ساعت ۱۲ امروز «سحر اردو» هم که یکی از مهم‌ترین شبکه‌های جبهه‌ رسانه‌ای مقاومت در شبه‌قاره است از روی ماهواره پاکست قطع شد. البته بدانید ربطی به تحریم خارجی ندارد.»
در همین حال پیمان جبلی، معاون برون‌مرزی صداوسیما در گفت‌وگو با مهر با‌ اشاره به مشکلات مالی و بودجه‌ای معاونت برون‌مرزی صداوسیما که این سال‌ها‌ گریبان‌گیرشان بوده و باعث شده کمتر بتوانند سراغ کارهای تولیدی بروند، بیان کرد: منابع تامین‌کننده بودجه ارزی صداوسیما حدود چند سال است که با مشکل جدی مواجه شده است. هرچند من صلاح نمی‌دانم به جزئیات‌ اشاره کنم ولی به‌نظر می‌رسد این مشکلات هیچ ارتباطی با کمبود منابع مالی نداشته باشد!
این مدیر ارشد سازمان صداوسیما ادامه داد: ما می‌بینیم که بودجه‌های بسیار نجومی و بزرگ در اختیار پروژه‌ها قرار می‌گیرد، نه در صداوسیما بلکه حتی در بیرون از سازمان یعنی به‌طور مثال برای رسانه‌ای شدن موضوع کرونا در کشور ببینید رسانه‌هایی غیر از صداوسیما چقدر بودجه گرفتند. پس بودجه ارزی و ریالی کم نیست آنچه به ما ضربه می‌زند نگاه‌های غلطی است که در دستگاه‌های حاکم وجود دارد. امیدوارم تعمدی وجود نداشته باشد و این رویکرد نهادهایی مثل دولت و بانک مرکزی حاصل بدفهمی ‌باشد.