kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۳۶۳
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶

خواندنی از ورزش ایران



*به نظر می‌رسد رئیس‌فدراسیون والیبال قصد دارد از یک مشاور خارجی در کنار سرمربی ایرانی برای تیم ملی استفاده کند. از زمانی که فدراسیون والیبال خبر از فسخ قرارداد ایگور کولاکوویچ به دلیل تعویق المپیک توکیو داد، گمانه‌زنی‌های زیادی پیرامون آینده نیمکت تیم ملی مطرح شده است. آنطور که شنیده می‌شود داورزنى به دنبال استفاده از ظرفیت داخلى(سرمربی ایرانی) است و می‌خواهد یک مشاور خارجى هم در کنار تیم ملى والیبال داشته باشد. همان‌طور که از قبل پیش‌بینی می‌شد داورزنی به دنبال این است تا خولیو ولاسکو را به عنوان مشاور فنی به ایران بازگرداند و از یکی از سرمربیان داخلی روی نیمکت استفاده کند. حالا اگر ولاسکو پاسخ منفی بدهد، به نظر می‌رسد فدراسیون به دنبال گزینه دیگری برای همین پست خواهد رفت.
*محمد نعمتی، ملی‌پوش 20 ساله تیم ملی اسکیت جوانان که سابقه قهرمانی مسابقات بین‌المللی کره جنوبی در سال۱۳۹۷ را دارد، بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت.این اسکیت باز جوان که اهل استان خراسان رضوی است، در روزهایی که شیوع ویروس کرونا خیلی از مردم جهان را درگیر کرده، جان خود را از دست داد تا جامعه اسکیت عزادار شود.
سرویس ورزشی روزنامه کیهان این ضایعه را به خانواده محمد نعمتی و جامعه ورزش تسلیت می‌گوید و برای آنها از خداوند منان آرزوی صبر دارد.
*سرپرست فدراسیون بدن‌سازی و پرورش‌اندام توسط وزیر ورزش منصوب شد تا ریاست پورعلی فرد رسما به پایان برسد. پورعلی فرد، رئیس‌قدیمی فدراسیون بدن‌سازی و پرورش‌اندام با توجه به پایان دوره خدمتش، در پایان اردیبهشت ماه بازنشسته و در نهایت محمدتقی امیری خراسانی با حکم وزیر ورزش به عنوان سرپرست فدراسیون بدن‌سازی و پرورش‌اندام منصوب شد.امیری خراسانی که سابقه مدیرکلی اداره ورزش کرمان را در کارنامه دارد، هم اکنون رئیس‌موسسه ورزش و تفریحات سالم جزیره کیش است.
*محمدجواد معنوی نژاد، بازیکن بااخلاق تیم ملی ایران با نظر مصطفی کارخانه، سرمربی بلندقامتان سایپا، نارنجی پوشان را در فصل ۹۹ لیگ برتر والیبال ایران، همراهی خواهد کرد. همچنین محمد ترکاشوند، سرمربی فصل پیش تیم والیبال پیکان هم قرارداد خود را برای یک سال دیگر با این باشگاه تمدید کرد.