kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۳۵۲
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴

رهایی ۴۶ محکوم به قصاص نفس در خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان از رهایی ۴۶ محکوم به قصاص نفس از چوبه دار با میانجی‌گری شوراهای حل اختلاف استان طی سال گذشته خبر داد.



به گزارش ایرنا‌، حجت‌الاسلام صادق مرادی،  اظهار داشت: اعضاء شوراهای حل اختلاف این استان در سال ۹۸ با تلاش و کوشش خود توانستند با جلب رضایت اولیای دم‌، این تعداد محکومین به قصاص را از چوبه دار نجات دهند.
 در بخش دیگری از این نشست، حجت‌الاسلام حکمت ‌علی‌مظفری معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور اظهار داشت: در سال جاری باید از تمام ظرفیت‌ها برای ارتقاء و توسعه فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات‌البین استفاده و بهره برد و با تلاش مضاعفی پرونده‌های مهم را با مصالحه مختومه کرد.
وی از هماهنگی‌های صورت گرفته جهت تاسیس صندوق قرض‌الحسنه برای اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف خبر داد و گفت: این موضوع در حال سپری کردن مراحل قانونی آن است.
معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان در بخش دیگری از این نشست، میزان مصالحه شوراهای حل اختلاف خوزستان در سال  ۹۸ را بیش از ۳۳ درصد اعلام کرد و گفت: با همت‌، تلاش و کوشش اعضاء شوراهای حل اختلاف خوزستان در سال گذشته بیش از  ۳۳ درصد پرونده‌های قابل مصالحه با صلح و سازش مختومه شده‌اند و امسال با تلاش مضاعف و استفاده از تمام ظرفیت‌ها‌، امیدواریم افزایش چشمگیر در آمار مصالحه‌ها داشته باشیم‌.