kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۳۳۸
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
نگاهی قرآنی به مسئله فلسطین بر اساس ‌اندیشه رهبرانقلاب

حمایت از فلسطین مسئله‌ای اسـلامی




 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همه ایرانیان و مسلمانان و بلکه همه عالم را یادآور روز مهمی می‌کند یعنی روز قدس، روز اسلام. روزی که بنیان آن را حضرت امام خمینی به یادگار گذاشت. آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف، از بنیادی‌ترین اندیشه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که در اغلب سخنان خود درباره مسائل منطقه به یادآوری آن می‌پردازند.
رهبرانقلاب در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت روز قدس (۰۲/۰۳/1399) فرمودند: «مبارزه برای آزادی فلسطین، جهاد فی سبیل الله و فریضه و مطلوب اسلامی است. پیروزی در چنین مبارزه‌ای تضمین شده است، زیرا فرد مبارز حتّی در صورت کشته شدن هم به اِحدی الحُسنیین دست یافته است.» از منظر رهبرانقلاب حمایت از فلسطین مسئله‌ای اسلامی است و عموم مسلمانان خطاب به حمایت از آن هستند، ایشان در سخنرانی‌های مختلف به آیاتی از قرآن پیرامون ابعاد مختلف مسئله‌ فلسطین استناد کرده‌اند که بر همین اساس این یادداشت به بازخوانی این آیات در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌پردازد.
در ادامه ابتدا به ظلمی که در حق مردم مظلوم فلسطین شده است ‌اشاره و سپس به بیان تحقق وعده الهی در برچیده شدن بساط ظلم و طغیان و راه برون رفت از آن یعنی مقاومت پرداخته شده و در عاقبت نتایجی از این صبر و استقامت بازخوانی شده است.
  سوره اسراء آیه ۸۱: رژیم صهیونیستی و ظالمان عاقبتی جز زوال و نابودی ندارند
«قال الله الحکیم فی الکتاب المبین: «وَ لا تَهِنوا وَ لا تَحزَنوا وَ اَنتُمُ الاَعلَونَ اِن کُنتُم مُؤمِنین»و قال عزّ مِن قائِل: «فَلا تَهِنوا وَ تَدعوا اِلَى السَّلمِ وَ اَنتُمُ الاَعلَونَ وَ اللَهُ مَعَکُم وَ لَن یَتِرَکم اَعمالَکُم»... قصّه‌ پُرغصّه‌ فلسطین و اندوه جان‌کاه مظلومیّت این ملّت صبور، بردبار و مقاوم، حقیقتاً هر انسان آزادی‌خواه و حق‌طلب و عدالت‌جو را می‌‌آزارد و درد و رنجی انبوه بر دل می‌نشاند…تاریخ نشان می‌دهد که در هیچ برهه‌ای از تاریخ، هیچ‌یک از ملّت‌های جهان با چنین رنج و اندوه و اقدامی ظالمانه مواجه نبود‌ه‌اند که در یک توطئه‌ فرامنطقه‌ای، کشوری به طور کامل‌اشغال شود،… امّا این نیز یکی از صفحات ناپاک تاریخ است که همچون دیگر صفحات آلوده، با اذن خدای متعال و یاری او بسته خواهد شد؛چه آنکه‌‌: إِنَّ‌ الْبَاطِلَ کانَ‌ زَهُوقًا.وَ قال: اَنَّ الاَرضَ یَرِثُها عِبَادِیَ الصالِحُون»
 سوره توبه آیه ۱۲۸: رنجش خاطر رسول خدا از مظلومیت فلسطین
«امروز مسئله‌ فلسطین یک زخم دردناک و عمیق در پیکر جامعه‌ اسلامی است. آیه‌ای که تلاوت کردند، درباره‌ نبیّ مکرّم اسلام می‌فرماید: «عزیزٌ علیه ما عنتّم»؛ رنج شما برای او سخت و دشوار است؛ «حریصٌ علیکم بالمؤمنین رؤوفٌ رحیم». امروز رنج دنیای اسلام که برجسته‌ترین بخش آن، مسئله‌ فلسطین است قلب مقدّس پیغمبر را می‌آزارد؛ «عزیز علیه ما عنتّم». با وضعی که امروز ملت فلسطین دارد، روح مقدّس پیغمبر در عوالم بالای آفرینش الهی مملو از غم می‌شود.»
 سوره ابراهیم آیه ۲۰: آسان بودن نابودی رژیم صهیونیستی برای پروردگار
بر همین اساس است که آرمان امام راحل و انقلاب اسلامی همواره برچیدن و پاک شدن غده سرطانی رژیم صهیونیستی از روی زمین است. اما «دشمنان این را بد معنا می‌کنند؛ محو دولت اسرائیل به معنای محو مردم یهودی نیست… «محو اسرائیل» یعنی مردم فلسطین که صاحبان واقعی آن سرزمینند -چه مسلمانشان، ‌چه مسیحی‌شان، چه یهودی‌شان- خود صاحبان اصلی دولت خودشان را انتخاب بکنند؛…بعضی استبعاد می‌کنند که چطور مثلاً بعد از گذشت هفتاد سال [فلسطین مستقل می‌شود]؛ کشورهای بالکان و بعضی از کشورهای دیگر هم بعد از شصت سال، هفتاد سال که در تصرّف دیگران بودند مستقل شدند، برگشتند به ملّت‌های خودشان؛ هیچ بُعدی ندارد. وَ ما ذلِکَ عَلَی اللهِ بِعَزیز؛این اتّفاق خواهد افتاد.»
سوره توبه آیه ۳۳: برچیده شدن نظام ظالمانه صهیونیستی، وعده قطعی پروردگار
خداوند متعال آینده را از آن اسلام و عدالتخواهان دانسته و نوید برچیده شدن ظلم و طاغوت و تشکیل حکومت صالحان را به بشریت نوید داده است. «در آینده‌‌ای که خیلی دور نخواهد بود، بشریت شاهد خواهد بود که حکومت غاصب صهیونیست‌ها، مجبور به عقب‌نشینی خواهد شد…ما در نظام جمهوری اسلامی، به تبعیت از امام فقید بزرگوارمان آن شخصیت نمونه‌ امروز عالم و کسی که از نوع اولیای خدا و جزو سلسله‌ برگزیدگان الهی بود راه پای‌فشردن بر مواضع اسلام و مقابله با طواغیت را با قدرت و قاطعیت تعقیب خواهیم کرد و معتقدیم که آینده در اختیار اسلام و متعلق به این دین است»هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدىوَدینِ الحَقِّ لِیُظهِرَهُ عَلَى الدّینِ کُلِّهِ وَلَو کَرِهَ المُشرِکونَ، او کسی است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد، تا آن را بر همه آیین‌ها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند.
 سوره حج آیه ۴۰: ایمان به وعده الهی در جهت یاری فلسطینیان
باید به وعده الهی امیدوار بود و به تحقق آن حسن ظن داشت. «آن وقتی مبارزه موفق خواهد شد که در او ایمان به خدا و توکل به خدا وجود داشته باشد...حسن‌ظن به خدای متعال و به وعده‌ الهی را باید در مردم تقویت کنید…او به ما می‌گوید: «لینصرنّ الله من ینصره»؛… او می‌گوید که: از دشمن نهراسید، «ان کید الشّیطان کان ضعیفا»او به ما این را تلقین می‌کند؛…ما اگر به وظیفه‌ خودمان در این راه عمل بکنیم، برای خدا حرکت کنیم، برای خدا مبارزه کنیم، هدف را رضای خدا قرار بدهیم، بدون شک پیروزی نصیب خواهد شد.»
ناصران دین خدا در طول تاریخ این وعده را با جان و دل پذیرفته و به آن معتقد بودند و «امروز جوانان مسلمان و مبارز فلسطین حامل وظیفه‌ای بزرگ و تاریخی‌اند و باید... آینده را با امید و ایمان و مجاهدتی که امروز می‌ورزند به ملت و کشور خود هدیه کنند. و ان اللَّه علی نصرهم لقدیر.»
  سوره بقره آیه ۲۴۹: مبارزه ملت فلسطین، گامی در جهت تحقق وعده خداوند
پر واضح است که دل دادن به وعده عدالت آخرالزمانی و کناری نشستن و انتظار بدون حرکت و عمل صحیح، ثمربخش نخواهد بود. «ملت فلسطین نباید و نمی‌تواند آزادی و حقوق حقه‌ خود را در کنفرانس و گردهمایی‌های سران عرب جست‌وجو کند....مبارزان داخل باید به خدا و به نیروی مردمی و اسلامی تکیه کنند و بدانند: «کم من فئهًْ قلیلة غلبت فئة کثیرة باذن‌الله والله مع‌الصّابرین»
 سوره شورى آیه ۱۵: راه علاج و آزادی قدس شریف، مقاومت در برابر ظالمان
راه علاج مسئله فلسطین و پیروزی مردم مظلوم آن، تنها و تنها با صبر و استقامت در مقابله با ظلم رژیم صهیونیستی و مقابله با آنها حاصل خواهد شد.«پیروزی ملت فلسطین در بازگرداندن حق خود، دشوارتر نیست از پیروزی‌ای که ملت ایران در ایجاد جمهوری اسلامی در ایران داشت... امکانات ما آن روز در حال مبارزه، بسیار کمتر بود از امکاناتی که امروز مردم شما در غزه دارند یا در ساحل غربی دارند، در عین حال این اتفاق افتاد، این محال ممکن شد و واقع شد؛...بعضی به نظرشان می‌آید که برگرداندن فلسطین به فلسطینی‌ها یک امر ناممکنی است. من می‌گویم نه، این امر ناممکن، ممکن خواهد شد؛ به شرط ایستادگی و استقامت. خدای متعال می‌فرماید که: فلذلک فادع و استقم کما امرت» « امروز نسل نوخاسته در فلسطین انواع مصیبتها را به جان می‌خرد و برای رسیدن به آینده‌ای پیروز و مطمئن راه صبر و پایداری را در پیش می‌گیرد «ولنبلونّکم بشئ من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثّمرات و بشّر الصّابرین»
«برادران عزیز... اگر مقاومت و صبر کنید، هم ثواب الهی و هم پیروزی را به دست خواهید آورد. پیروزی همیشه با صبر و با حرکت در راه خدا همراه است؛ «ولینصرنّ الله من ینصره»؛ تردیدی در این نیست.» «جهادتان را ادامه دهید. ایستادگیتان را ادامه دهید... بعضی از ملت‌ها این توان را ندارند؛ اما آن ملتی که به اسلام معتقد است، آن ملتی که به قرآن معتقد است، آن ملتی که به وعده‌ خدا معتقد است، آن ملتی که معتقد است «لینصرنّ الله من ینصره» هرکه خدا و دین خدا را یاری کند، خدا با تأکید او را یاری خواهد کرد این توانایی را دارد.»
  سوره فصلت آیه ۳۰: یاری رساندن خداوند در همین دنیا
برخی گمان می‌کنند که وعده نصرت خداوند متعال و امداد الهی مختص به آخرت است، در حالی است که نصرت خداوند مختص آنجا نیست «نصرت خداوند نسبت به شماها که دارید مبارزه می‌کنید، مال آنجا نیست...ملائکه می‌گویند: «نحن اولیاؤکم فی الحیاهًْ الدّنیا و فی الاخرهًْ». بنابراین فقط برای آخرت نیست، در دنیا هم ملائکهًْ الله، فرشتگان الهی و قوای معنوی الهی کمک می‌کنند آن کسانی که: «قالوا ربّنا الله ثمّ استقاموا». اینها کمک می‌کنند. حالا این کمک آنها را ما در دنیا به چشم داریم می‌بینیم؛ به چشم خودمان داریم مشاهده می‌کنیم و می‌بینیم. ملائکهًْ الله به ما هم در دفاع هشت ساله‌مان کمک کردند؛ ما این کمک را به چشم خودمان دیدیم. حالا یک آدم غرق در مادیات باور نمی‌کند، خب نکند؛ ما این کمک را دیدیم... دلیل قویتر بودن ما این است که در همه‌ این میدان‌هایی که ما و آمریکا با هم مواجهیم، او قدم به قدم عقب‌نشینی می‌کند؛ ما عقب‌نشینی نمی‌کنیم؛ ما جلو می‌رویم. این، نشانه؛ این به برکت اسلام است؛ این به برکت کمک الهی و کمک ملائکهًْ الله است. ما به اینها اعتقاد داریم، اینها را باور داریم، اینها را به چشم خودمان داریم می‌بینیم.»
بنابر این «نباید شک کرد که این شجره‌ خبیثه‌‌ای که «اجتثّت من فوق الارض ما لها من قرار»، هیچ پایه و پایگاه و استمراری نخواهد داشت و بی‌شک نابود خواهد شد.» «ما یقین داریم با ادامه‌ مبارزات مردم مسلمان فلسطین و حمایت جهان اسلام، فلسطین به فضل الهی آزاد می‌شود و بیت‌المقدّس و مسجدالاقصی و سایر نقاط آن سرزمین اسلامی به آغوش جهان اسلام باز می‌گردد؛ ان‌شاءالله.
والله غالب علی امره.»
 سوره انبیاء آیه ۳۶: حکومت اسلامی مدافع حقوق فلسطین
«چهل و پنج سال پیش، ظلمی صورت گرفته است...حکومت اسلامی، خصوصیتش این است که با جَوسازی، عقب‌نشینی نمی‌کند. مرتّب بگویند «آقا، منزوی می‌شوید!» «منزوی» یعنی چه؟!...خوب؛ معلوم است در بین افرادی که جز باطل و جز زورِ نامشروع، هیچ چیز برایشان مطرح نیست، انسانْ منزوی خواهد شد. «ان یتّخذونک الا هزواً »
 معلوم است! مگر وقتی پیغمبر صلوات‌الله‌علیه، دعوت را آورد، منزوی نبود؟...فرق ما با آن کشورِ ضعیفِ وابسته در همین است.»
 سوره مائده آیه ۵۴: رویکرد و وظیفه عالم اسلام در مسئله فلسطین
«آلام مردم فلسطین، آلام و دردها و رنجهای ماست. امروز فریاد ملت فلسطین بلند است که یاللمسلمین! جواب این فریاد، بر تک‌تک مسئولان دولت‌های اسلامی واجب و لازم است؛...اگر ما نکنیم، بلاشک کسانی پیدا خواهند شد که این کار را خواهند کرد؛ «فسوف یأتی الله بقوم یحبّهم و یحبّونه»؛ این سنتِ الهی است... اگر ما نکنیم، خدای متعال بندگان دیگرش را به کار وادار خواهد کرد.»
«امروز مسئله‌ فلسطین جزو مسائل درجه‌ اوّل بلکه مسئله‌ اوّل دنیای اسلام است، آن وقت در بحرین اجلاس تشکیل می‌دهند به دستور آمریکا علیه مسئله‌ فلسطین، برای نابود کردن مسئله‌ فلسطین! حکّام بحرین بدانند زیر پای خودشان را دارند خالی می‌کنند؛ گول سعودی‌ها را نخورند. خود اینها و سعودی‌ها هم دارند زیر پای خودشان را خالی میکنند، به ضرر خودشان [تمام می‌شود]: فَسَیُنفِقونَها ثُمَّ تَکونُ عَلَیهِم حَسرَْهًْ؛ پول خرج می‌کنند، زحمت می‌کشند امّا بر خلاف خواسته‌ آنها علیه خودشان تمام خواهد شد؛ این را قرآن به طور قطعی می‌گوید. و اینها هم علیه خودشان تمام می‌شود منتها نمی‌فهمند؛ متأسّفانه نمی‌فهمند. [اگر] برگردند، راه برگشتن باز است؛ [اگر] توبه کنند، راه توبه باز است: اِلَّا الَّذینَ تابوا وَ اَصلَحوا؛ [اگر] اصلاح کنند؛ آن فسادهایی را که ایجاد کردند اصلاح کنند. امروز دنیای اسلام به این نیاز دارد. مشکلات دنیای اسلام با همراهی مسلمانها با هم، با همدلی مسلمانها با هم حل خواهد شد.»
بعد از امضای عرفات و معامله با رژیم صهیونیستی رهبر معظم انقلاب فرمودند «امروز اینها، به خیال این‌که قضیه فلسطین تمام شده است، جشن گرفته‌اند. بنده عرض می‌کنم: قضیه فلسطین، تمام شده نیست.‌اشتباه نکنند! البته، دنیای استکبار، بر اثر این‌که «ذهب الله بنورهم وترکهم فی ظلمات لایبصرون»،  با همه تحلیل‌های علمی‌ای که به اصطلاح انجام می‌دهند، نمی‌توانند این حقایق انسانی را پوشیده بدارند. قضیه تمام شده نیست. قضیه فرقی نکرده است. قضیه فلسطین به حال خود باقی است.... حالا همان‌ها بیایند از شخص هیچ کاره‌ای امضا بگیرند که ما چهل و پنج سال است این‌جا را غصب کرده‌ایم، حالا شما بیا امضا بده که این‌جا مال ما خود ما باشد! مگر می‌تواند؟! مگر کسی قبول می‌کند؟»
امت بزرگ اسلامی نمی‌تواند همچون غرب در برابر ظلمی که بر شما می‌رود، بی‌تفاوت و ساکت بماند. «این همه فاجعه علیه ملت فلسطین انجام می‌گیرد، آقایانِ اروپایی‌های بشردوست و طرفدار حقوق بشر! صمٌ‌بکم؛ گویی کرند، کورند و نمی‌بینند... این، به خاطر خودخواهی‌های نخبگان و سیاستمداران دنیای اسلام است.» باید «به وعده‌ی الهی اعتماد کنید؛ رنج‌ها و دردهای جانکاه خود را که خون‌های بناحق ریخته و سختی‌های هر روزه بر شما وارد می‌سازد، به حساب خدا بنویسید... و بدانید که خداوند پیروزی نهایی مؤمنان و مجاهدان صابر را تضمین کرده است. «و تمّت کلمهًْ ربّک صدقاً و عدلاً، لامبدّل لکلماته و هو السّمیع العلیم.»
  سوره نور آیه ۵۵: وعده پروردگار در آزادی قدس
این حقیقتی انکار نشدنی است که دست قدرت الهی همواره یاور جبهه مقاومت بوده است، در هرجایی که مجاهدان راه حق، در جبهه حق استقامت کردند، توانستند تحقق وعده‌های خداوند را با جان و دل درک نمایند. «اکنون ۶۰ سال از ‌اشغال فلسطین می‌گذرد. در این مدت همه‌ ابزارهای قدرت مادی در خدمت غاصبان قرار گرفته است؛...به‌رغم این تلاش شیطانی گسترده و حیرت‌آور، غاصبان و حامیان آنان نه تنها نتوانسته‌اند مسئله‌ مشروعیت رژیم صهیونیستی را حل کنند، بلکه این مسئله با گذشت زمان بغرنج‌تر هم شده است.
اعتراض بی‌سابقه و خودجوش جهانی از شرق آسیا تا آمریکای لاتین علیه آن رژیم و تظاهرات مردمی در ۱۲۰ کشور جهان و از جمله در اروپا و در انگلیس که خاستگاه اصلیِ این شجره‌خبیثه بود، و دفاع آنان از مقاومت اسلامی غزه و از مقاومت اسلامی لبنان در جنگ ۳۳ روزه، نشان می‌دهد که یک مقاومت جهانی علیه صهیونیزم پدید آمده [است و] این درس بزرگی است، هم برای دشمنان امت اسلامی که خواسته‌اند با زور و سرکوب، دولتی و ملتی جعلی و فرمایشی بسازند..و هم برای امت اسلامی و بویژه جوانان غیور و وجدان‌های بیدار آن، تا بدانند که مجاهدت در راه بازگرداندن حق پایمال‌شده، هرگز ضایع نمی‌شود و وعده‌ خداوند راست است که فرمود: «به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل گردیده، اجازه جهاد داده شده است؛ چرا که مورد ستم قرار گرفته‌اند؛ و خدا بر یاری آنها تواناست» و «همانها که از خانه و شهر خود، به ناحق رانده شدند، جز اینکه می‌گفتند: «پروردگار ما، خدای یکتاست!» و اگر خداوند بعضی از مردم را بوسیله بعضی دیگر دفع نکند، دیرها و صومعه‌ها، و معابد یهود و نصارا، و مساجدی که نام خدا در آن بسیار برده می‌شود، ویران می‌گردد! و خداوند کسانی را که یاری او کنند (و از آیینش دفاع نمایند) یاری می‌کند؛ خداوند قوی و شکست ناپذیر است.» و «پروردگارا! تو مردم را، برای روزی که تردیدی در آن نیست، جمع خواهی کرد؛ زیرا خداوند، از وعده خود، تخلّف نمی‌کند. (ما به تو و رحمت بی‌پایانت، و به وعده رستاخیز و قیامت ایمان داریم)» و «آنان از تو تقاضای شتاب در عذاب می‌کنند؛ در حالی که خداوند هرگز از وعده خود تخلّف نخواهد کرد! و یک روز نزد پروردگارت، همانند هزار سال از سال‌هایی است که شما می‌شمرید!» و «این وعده‌ای است که خدا کرده؛ و خداوند هرگز از وعده‌اش تخلّف نمی‌کند؛ ولی بیشتر مردم نمی‌دانند!» و «پس گمان مبر که خدا وعده‌ای را که به پیامبرانش داده، تخلّف کند! چرا که خداوند قادر و انتقام گیرنده است.» و «خداوند به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‌اند وعده می‌دهد که قطعاً آنان را حکمران روی زمین خواهد کرد، همان گونه که به پیشینیان آنها خلافت روی زمین را بخشید؛ و دین و آیینی را که برای آنان پسندیده، پابرجا و ریشه‌دار خواهد ساخت؛ و ترسشان را به امنیّت و آرامش مبدّل می‌کند، آنچنان‌که تنها مرا می‌پرستند و چیزی را شریک من نخواهند ساخت. و کسانی که پس از آن کافر شوند، آنها فاسقانند.»
«آری این اسلام عزیز است که با پیام رهائی بخش و ظلم ستیز خود و با برانگیختن روح کرامت و عزت در انسانها و ملت‌ها، مستکبران را به وحشت انداخته... مقاومت قهرمانانه‌ ملت فلسطین و شجاعت حیرت برانگیز مرد و زن و پیر و جوان آنان در برابر صهیونیست‌های خونخوار، ‌گواه زنده‌ این مدعا است. فرجام این درگیری، پیروزی حق بر باطل است، همچنان که فرمود.. فانتقنهامن الذین اجرموا و کان حقا علینا نصر المومنین.»امروز جبهه حق «با حماسه‌ جهاد خود به سوی فتح مبین می‌رود؛ گویا کلام صادق خداوند خطاب به آنهاست: «وعدکم الله مغانم کثیرهًْ تأخذونها فعجّل لکم هذه، و کفّ ایدی النّاس عنکم و لتکون آیة للمؤمنین و یهدیکم صراطاً مستقیما. و اخری لم تقدروا علیها قد احاط الله بها و کان الله علی کلّ شی‌ء قدیرا»
  جلوه‌هایی از تحقق وعده پروردگار در رهایی قدس
 سوره انفال آیه ۸: شکست رژیم صهیونیستی در جنگ هشت روزه
«مسئله‌ اخیر فلسطین، خیلی مسئله‌ مهمی است. بین غزه و بین دولت صهیونیست که مدعی است قوی‌ترین ارتش را در منطقه دارد، هشت روز جنگ اتفاق می‌افتد؛ آنگاه وقتی می‌خواهند آتش‌بس ایجاد کنند، آن طرفی که برای آتش‌بس شرط می‌گذارد، فلسطینی‌هایند! این باورکردنی است؟...من به سهم خودم از همه‌ مبارزین فلسطین تشکر می‌کنم؛...به خاطر صبری که کردند، و دیدند که «انّ مع العسر یسری» اگر چنانچه ما صبر کردیم، این صبر موجب می‌شود که خدای متعال فرج را برساند.»
«رژیم غاصب و دولت مجعول صهیونیستی محکوم به فنا است. فلسطین متعلق به ملت فلسطین است و هر لجاجتی در برابر این حق مسلم، سرنوشتی جز ناکامی و شکست ندارد.«لیحق الحق و یبطل الباطل و لوکره المجرمون»
  سوره نساء آیه ۱۰۴: شکست رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان
شکست ذلت بار رژیم صهیونیستی در لبنان در سال ۲۰۰۶، ناکامی فضاحت بار آن ارتش
پر مدعا در غزه در سال ۲۰۰۸، فرار از جنوب لبنان و عقب‌نشینی از غزه، تشکیل دولت مقاومت در غزه، و در یک جمله، تبدیل ملت فلسطین از مجموعه‌ای از انسانهای درمانده و ناامید، به ملت امیدوار و مقاوم و دارای اعتماد به نفس، مشخصه‌های بارز سی سال اخیر است...آنها به اذن خدا در برابر دشمن ایستادند و همان طور که خداوند وعده داده است که: «و لینصرنّ الله من ینصره انّ الله لقویّ عزیز»، از کمک و نصرت الهی برخوردار شدند.»
امروزه «صهیونیست‌های غاصب، سراسیمه و شتاب زده‌اند و کارها و حرفهایشان این را نشان می‌دهد. اگر این حوادث برای ملت فلسطین تلخ و اندوهبار است، برای دشمن آنها هم خیلی تلخ است. این آیه‌ شریفه‌ قرآن چقدر گویاست: «إن تکونوا تألمون فانّهم یألمون کما تألمون و ترجون من‌الله ما لا یرجون»؛ اگر شما در این مبارزه دچار درد و الم می‌شوید، دشمن هم دچار درد و الم می‌شود؛ او هم زخم می‌خورد، سخت‌تر از شما. تفاوت در این است که ملت فلسطین افق روشنی در مقابل دارد؛ لکن غاصب صهیونیست این افق روشن را ندارد.» و آن تحقق وعده الهی است که بگو: «آیا درباره ما، جز یکی از دو نیکی را انتظار دارید؟!  یا پیروزی و یا شهادت.»
منبع: پایگاه حفظ و نشر
آثار رهبرمعظم انقلاب