kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۱۳
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
در برنامه شناسنامه مطرح شد

ناگفته‌های بروجردی از پشت پرده مسائل هسته‌ای در مجلس ششم

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: نگرانی ما در مذاکرات از این باب است که طرف مقابل در دشمنی خود تغییری ایجاد نکرده است.
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در برنامه شناسنامه در پاسخ به این سؤال که به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از مذاکرات 5+1 دلواپس هستید یا دل‌آرام، اظهار داشت: مقطع فعلی عمر نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی در مقایسه با سختی‌های بیش از 3 دهه گذشته قابل مقایسه نیست.
وی تصریح کرد: ما به تعبیر قرآن کریم از این بابت نگران هستیم که کسانی که در مقابل ما هستند دشمن ما به شمار می‌روند و تغییری در دشمنی آمریکا علیه ایران حاصل نشده نه این که اتفاق ناگواری می‌خواهد بیفتد.
بروجردی در خصوص پشت پرده مسائل هسته‌ای در مجلس ششم گفت: در بحث هسته‌ای شرایط خیلی سخت بود. روزی به آقای محتشمی‌پور گفتم شما کمک کنید طرحی را در مجلس ارائه کنیم که دولت موظف شود در هر شرایط حق مسلم ملی ما را ادامه دهد که وی لبخندی زد و گفت: شما مطلع نیستید دیشب آقایان جلسه داشتند که طرح سه فوریتی را مبنی بر الزام دولت به اجرای پروتکل الحاقی مجلس مصوب کنند. این مصوبه در واقع تسلیم در برابر آمریکا به شمار می‌رفت و شرایط اصلا جور نبود.
به گزارش فارس رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که گفته می‌شد برخی از اطلاعات کشور به خارج می‌رفت آیا این درست است، افزود: از این باب درست است که در آن زمان آقای روحانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی از رئیس‌جمهور وقت خاتمی خواست تا رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ششم میردامادی که ظاهرا در کمیته هسته‌ای شرکت می‌کرد بعد از مدتی برای حضورش منع ایجاد شود چون مطالب مطرح شده در جلسات شورای عالی امنیت ملی را به محافل سیاسی می‌بردند.
وی ادامه داد: در آن زمان با یکی از افراد شاخص مجلس ششم بحث می‌کردم و وی می‌گفت دوره پیرمردها که در حاکمیت هستند تمام شده و باید بروند و وقتی این موضوع را به رئیس مجلس وقت گفتم که دوستان شما از این حرف‌ها می‌زنند، پاسخ داد شما مطلع نیستید ما از جلسات شبانه آقایان اطلاع داریم که آنجا مطرح می‌کنند حکومت دینی قادر به مدیریت جامعه نیست و اصلا اصل قضیه را قبول ندارند و در واقع همین افراد آنجا تحصن کردند؛ روزی نبود که در آن جلسه منتظر حادثه‌آفرینی نباشیم از نطق‌های قبل از دستور تا موضع‌گیری‌هایی که صورت می‌گرفت.
بروجردی با اشاره به فتنه 88 و با بیان این که مهمترین ملاقات ما با آقای موسوی بود، یادآور شد: در این دیدار 50 دقیقه صحبت و استدلال کردیم مبنی بر اینکه نظام ما نظامی یک روزه نیست که بخواهد چنین اتفاقاتی در آن رخ دهد اما موسوی می‌گفت اگر تمام 13 میلیون هم بگویند نشده من می‌گویم تقلب شده است و ما دیدیم که هیج منطقی در صحبت‌های وی وجود ندارد با آقای کروبی هم صحبت‌هایی در این خصوص انجام دادیم.