kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۱۲
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
همسر شهید علی‌محمدی در گفت‌وگو با نشریه کریستین‌ ساینس‌ مانیتور:

جنگ پنهان آمریکا و اسرائیل علیه دانشمندان هسته‌ای ایران

همسر شهید علی‌محمدی تاکید کرد: این ترورها باعث شد مسئله هسته‌ای به یک موضوع با ماهیت افتخار ملی تبدیل شود.
اسکات پیترسون، عضو هیئت تحریریه نشریه آمریکایی کریستین‌ساینس‌مانیتور، در گزارشی ضمن گفت‌وگو با همسر یکی از دانشمندان اتمی، از جنگ پنهان اسرائیل و آمریکا و دیگر دولت‌های غربی علیه دانشمندان هسته‌ای ایران می‌گوید.
شهید علی‌محمدی در زندگی آشکار خود به عنوان استاد دانشگاه و یک نظریه‌پرداز در حوزه کوانتوم شناخته می‌شد. اما خانم کرمی می‌گوید: نشانه‌هایی وجود داشت مبنی بر این که کار هسته‌ای «فوق سری» او، که حتی مادر و خواهرش نیز از آن بی‌خبر بودند، در خارج از ایران به دقت زیر ذره‌بین قرار دارد.
همسر شهید علی‌محمدی تصریح می‌کند: « این ترورها باعث شد مسئله هسته‌ای به یک موضوع با ماهیت افتخار ملی تبدیل گردد.» تصاویر دانشمندان کشته شده اغلب در کنفرانس‌های خبری سعید جلیلی، مذاکره‌کننده ارشد پیشین ایران، به نمایش گذاشته می‌شدند، و در روزهای ملی مانند سالگرد انقلاب اسلامی به نمایش درمی‌آیند، آنها در ایران به جایگاه قهرمانی دست یافته‌اند و در سطح بزرگترین شهیدان جنگ تحمیلی از آنها یاد می‌شود.
به گزارش تسنیم،  در ادامه کریستین‌ساینس‌مانیتور می‌نویسد، جنگ پنهانی که آمریکا و اسرائیل علیه برنامه هسته‌ای ایران به راه انداخته‌اند، شاهد کشته شدن پنج دانشمند هسته‌ای ایران، انتشار ویروس‌های رایانه‌ای مخرب مانند استاکس‌نت، جاسوسی و انفجارهایی با عوامل نامشخص بوده است و در این میان ایران نیز با انجام عملیات‌هایی عمدتا ناموفق از هندوستان تا گرجستان و تایلند، تلاش‌هایی علنی برای مقابله به‌مثل انجام داده است.