kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۰۲۸
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵

96 درصد کارگران استان قزوین قراردادی هستند



مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از مجموع ۱۵۹ هزار کارگر بیمه شده اجباری در استان قزوین حدود ۹۶ درصد قراردادی هستند که این وضعیت مهم‌ترین چالش جامعه کارگری است.
رضا گروسی با‌ اشاره به مشکلات واحدهای بحرانی اظهار داشت: آمار واحدهای مشکل‌دار ماهانه تهیه شده و به مدیران ذی‌ربط ارسال می‌شود که در حال حاضر ۵۵ واحد مشکل‌دار داریم که یا تعطیل شده و یا بیش از دو ماه معوقه حقوق دارند.
وی بیان کرد: در واحدهای مشکل‌دار و بحرانی تعداد ۵ هزار کارگر فعالیت داشته‌اند که امروز با چالش مواجهند.
گروسی اضافه کرد: پرداخت نشدن مطالبات قطعه سازان و تولیدکنندگان از سوی شرکت‌های دولتی از دیگر چالش‌ها است و امروز برای آن باید تدبیر کرد تا چالش‌ها بیشتر نشود. سو مدیریت، پرداخت نشدن مطالبات دولتی، تحریم و فروش نرفتن محصولات، افزایش قیمت‌ها، تعدیل نیرو، فرسودگی تجهیزات کارخانه‌ها از مهم‌ترین عوامل رکود در برخی واحدهاست. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ضعف در قانون تجارت موجب شده نتوانیم اقدام مناسبی در این حوزه داشته باشیم که اصلاح آن در مجلس ضروری است. وی اضافه کرد: در سال گذشته به دلیل مشکلات ایجاد شده در مسیر تولید بیش از ۵ هزار نیرو تعدیل شد و تاکنون ۸۲۰۰ نفر برای استفاده از بیمه بیکاری در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. وی بیان کرد: در استان ۱۶ هزار اتباع بیگانه سکونت دارند که ۳۵۰۰ نفر آنها دارای کارت‌اشتعال هستند. شفیع‌ آبادی افزود: نرخ بیکاری در استان ۹/۹ درصد است و نبود ساختارهای مناسب، نبود فرهنگ سازی، نوسان نرخ تورم و ارز و قوانین مزاحم از مهم‌ترین چالش‌های این بخش است.