kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۹۷۰
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵

تغییر خط تولید 40 واحد صنعتی برای مقابله با کرونا

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: 40 واحد تولیدی در استان تهران، خطوط خود را برای تولید مواد بهداشتی و درمانی مرتبط با کرونا تغییر داده‌اند و 52 واحد دیگر نیز ظرفیت تولید خود را افزایش داده‌اند.

به گزارش شاتا، صابر پرنیان افزود: در بخش تولید اقلام و کالاهای مرتبط با درمان و پیشگیری از بیماری کرونا کمک‌های ویژه‌ای داشتیم و در این راستا مجوز تغییر خطوط تولیدی برای تولید مواد ضدعفونی و شوینده و ماسک را خارج از بروکراسی اداری و در سریع‌ترین زمان ممکن صادر کردیم.
وی اضافه کرد: در تولید مواد ضدعفونی‌کننده (دست، پوست و سطوح) و شوینده نیاز بازار به‌صورت کامل مرتفع شده و هیچ نیازی در بازار وجود ندارد و در استان تهران نیز متعاقب کشور هیچ مشکلی نداریم.
پرنیان درخصوص تولید ماسک نیز گفت: در تولید ماسک شاهد افزایش تولید و افزایش خطوط تولیدی بوده‌ایم، به‌عنوان نمونه در شهرک نصیر آباد یک واحد تولید ماسک داشتیم که الان به 5 واحد افزایش یافته است و در این هفته 4 خط تولید جدید ماسک نیز توسط تولیدکنندگان اضافه می‌شود.
وی افزود: تمهیدات و هماهنگی‌های لازم برای‌تردد کارگران و کارفرمایان به واحدهای تولیدی بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام شده است و در این راستا معرفی نامه‌ها و کارت‌های شناسایی صادر شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با اعلام اینکه پروتکل بهداشتی ویژه‌ای برای شهرک‌ها و محیط‌های صنعتی آماده و اطلاع‌رسانی شده است، بیان کرد: 80 بافت صنعتی و شهرک صنعتی دولتی و غیردولتی داریم که حدود 400 هزار نفر‌ اشتغال مستقیم دارند و در ورودی این بافت‌ها و شهرکهای صنعتی تست غربالگری انجام می‌شود و حتی در ورودی واحدهای صنعتی نیز تست غربالگری داریم.
پرنیان با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی به‌صورت مداوم ضدعفونی می‌شود، گفت: HSE شهرک‌ها و واحدهای صنعتی برنامه‌های آموزشی دارند که به‌صورت هماهنگ کار می‌کنند و درمانگاه‌های شهرک‌ها نیز فعال شده است که با شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها ارتباط برقرار کرده‌اند.
وی با‌ اشاره به جلسه‌ای که با منتخبین صنعتگران و صنوف تولیدی استان تهران داشته است، اضافه کرد: در آن جلسه ضمن تجزیه و تحلیل آثار کرونا، مشکلات مطروحه جمع‌بندی شد و راهکارهای لازم برای پیشنهاد به مراجع ذی‌ربط ارائه گردید. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با اعلام اینکه تولیدکنندگان در حوزه تامین مایحتاج عمومی مردم هیچ مشکلی ندارند، گفت: تولید کشور با رعایت نکات ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی مصوب بدون هیچ‌گونه مشکلی تعطیل ناپذیر است و برنامه‌ای برای تعطیلی تولید کشور وجود ندارد. پرنیان اضافه کرد: اگر تولیدکنندگان عزیز مشکلی را نیز مطرح کنند به‌صورت ویژه و آنی مورد پیگیری قرار خواهیم داد و حتی بسته حمایتی ویژه‌ای را نیز برای شهرکهای صنعتی طراحی می‌کنیم و تا 30 فروردین ماه از بسته جهش تولید رونمایی خواهد شد.