kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۹۶۴
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴
رئیس ‌اتحادیه طلا و جواهر:

قیمت‌های مجازی طلا و سکه واقعی نیست

رئیس‌ اتحادیه طلا و جواهر، قیمت‌های خرید و فروش طلا در شبکه‌های مجازی در ایام تعطیلی بازار را غیرواقعی و غیر معقول دانست و گفت: هیچ طلا فروشی حق فعالیت تا بیستم ماه جاری را ندارد.

آیت محمد‌ولی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درخصوص فعالیت واحدهای طلافروشی با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، طلافروشی‌ها نیز تا بیستم فروردین‌ماه تعطیل هستند و نباید فعالیتی داشته باشند.
وی با بیان اینکه درباره ادامه فعالیت طلافروشی‌ها بعد از 20 فروردین نیز باید منتظر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم، افزود: هیچ واحد صنفی نباید در این مدت فعالیت خود را از سر بگیرد.
رئیس ‌اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد که اگر در بازرسی‌ها مشاهده شود که واحد صنفی به صورت خفا فعالیت خود را آغاز کرده باشد، به صورت جدی مورد برخورد اتحادیه قرار خواهد گرفت.
محمد‌ولی درباره قیمت‌های درج شده در شبکه‌های مجازی برای طلا و سکه اینطور توضیح داد که تا زمانی که بازار طلا و سکه تعطیل است و معامله‌ای به صورت واقعی در آن انجام نمی‌شود نمی‌توان درباره واقعی بودن این قیمت‌ها اطمینان داشت.
وی افزود: اکثر این قیمت‌ها براساس معاملات دلالی و کاغذی در شبکه‌های مجازی درج می‌شود درحالی که تا معاملات واقعی در بازار انجام نشود، قیمت واقعی مشخص نمی‌شود.
رئیس‌اتحادیه طلا و جواهر ضمن تأکید براینکه هیچ طلا و سکه‌ای به صورت فیزیکی در بازار معامله نمی‌شود، تصریح کرد:‌ بنابراین قیمت‌هایی که در شبکه‌های مجازی برای خرید و فروش سکه و طلا اعلام می‌شود، واقعی نیست و غیر معقول است.
رئیس ‌کمیسیون تخصصی طلا و جواهر هم درخصوص نحوه تعیین قیمت طلا و سکه باتوجه به تعطیلی بازار طلا تا 20 فروردین، گفت:‌ فعلاً معاملات بر اساس فرمول اونس جهانی طلا و قیمت دلار انجام می‌شود ولی از آنجایی که این معاملات به‌صورت محدود انجام می‌شود نمی‌تواند از دقت کافی برخوردار باشد.
محمد کشتی‌آرای با تأکید بر محدود بودن خرید و فروش‌های مجازی طلا و سکه تصریح کرد: طبق دستور اتاق اصناف کلیه واحدهای طلافروشی باید تا 20 فروردین تعطیل باشد بنابراین معاملات خارج از واحدهای صنفی و به‌صورت مجازی انجام می‌شود.
وی با ‌اشاره به اینکه امروز (شنبه) قیمت اونس طلای جهانی هزار و 630 دلار است، به بیان قیمت طلا و سکه براساس قیمت ارز در بازار آزاد پرداخت و افزود: قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم شش میلیون و 300 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید شش میلیون و 380 هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی سه میلیون و 210 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی یک میلیون و 870 هزار تومان، سکه یک‌گرمی 980 هزار تومان و همچنین هر گرم طلای 18عیار 641 هزار تومان و هر مثقال طلا دو میلیون و 777 هزار تومان است.