kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۹۵۷
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳

رسانه‌های کرونایی!



  یکی از مواردی که معمولاً در جریان بحران‌ها در کشورها رخ می‌دهد که باعث تشویش اذهان می‌شود شایعات و انعکاس اخبار منفی و تنش زا در جامعه است که این خود خطرناکتر از خود آن بحران است و دربسیاری از مقاطع موجب آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و انسانی می‌شود که قابل تامل است.
طوری که طی روزهای شیوع ویروس کرونا در ایران شاهد تاخت و تاز رسانه‌ای شبکه‌های ضد انقلاب و معاند همچون ایران اینترنشنال، بی‌بی‌سی، VOA، رادیو فردا و... و فضاسازی آنها علیه جمهوری اسلامی ایران بوده و هستیم.
البته اگرچه نمی‌توان از برخی از کم کاری‌ها و سهل‌انگاری‌های عده‌ای از مسئولین و دولتمردان چشم پوشی کرد که به موقع خود قابل بررسی است اما گناه بزرگ‌تر را رسانه‌هایی مرتکب شدند که برای حمله به امنیت و آرامش روحی و روانی مردم دست به هر کاری می‌زنند و به قول معروف تا از آب گل آلود ماهی بگیرند.
همچنین امروز متاسفانه فضای مجازی جولانگاهی برای کاربرانی شده که با دستور گرفتن از اربابان رسانه‌ای خود سعی می‌کنند که در هر بحرانی وارد شوند بخصوص در بحران‌های انسانی و شیوع یک بیماری و با ایجاد جو روانی و فضای ملتهب در جامعه، تلاش و فداکاری‌های خادمان مردم را زیر سؤال ببرند و طوری وانمود کنند که مردم هیچ پناهی ندارند و به سمت مرگ و نیستی پیش می‌روند.
به هرحال باید برای کنترل فضای مجازی که حالا به عنوان یک رسانه فراگیر قابل دسترسی برای همه قشرهای جامعه است از سوی مسئولان ذیربط اقدام عاجلی شود و اجازه نداد که هرکسی به راحتی بتواند تصاویری غیر واقعی و جعلی را در صفحات و بستر‌های مجازی بارگذاری کند و به خورد جامعه دهد چراکه کاربرانی که این عمل را انجام می‌دهند درواقع یار دوازدهم تیم‌های شبکه‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب آن سوی آب هستند که برای تامین خوراک رسانه‌ای آنها از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند. آنها حتی حاضرند تمامی شاخص‌های انسانی و بشری را زیر پا له کنند چراکه مزدبگیر رسانه‌های معاند هستند بنابراین اغماض و ترحم به این افراد و این کاربران ظلم به مردمی است که دراین شرایط بحرانی به کمک هم آمده‌اند و مثل سال‌های دفاع مقدس امروز هم شاهد ایثارگری‌های شان دراین جبهه جدید هستیم. متاسفانه کاربرانی که درچنین شرایطی دست به این اعمال ضدانقلابی و ضدبشری می‌زنند به مثابه همان منافقین دوران دفاع مقدس‌اند که برای بیگانگان و صدام جاسوسی می‌کردند. بنابراین بایستی این کاربران به‌اشد مجازات محکوم شوند چراکه با روح و روان و جان میلیون‌ها انسان بازی کرده‌اند و برای ضربه زدن به کار و تلاش کادرهای درمانی وپزشکی کشور و تلاش قشرهای مختلف مردم ایران که برای مبارزه با این بیماری جان فشانی کردند به میدان آمدند.
رسول شمالی ورزنده