kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۹۵۶
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
یادی از شهید مدافع حرم روح‌الله قربانی

دلش برای دیگران می‌تپید (حدیث دشت عشق)



امروز چهارمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم روح‌الله قربانی است. این شهید، متولد ۱۳۶۸ در تهران است. وی مدتی دروس حوزوی را در محضر آیت‌الله مجتبی آقا تهرانی گذراند و پس از آن وارد دانشگاه هنر شد و در کنار آن در حوزه هنری کلاس‌های انیمیشن شرکت می‌کرد. شهید قربانی هم خطاط بود و هم نقاش، اما زمانی که در گزینش سپاه پذیرفته شد از دانشگاه انصراف داد و وارد سپاه شد. عشق وی به مظلومان و بی‌تابی‌اش برای دفاع از حق و مقابله با ظالم، او را نیز به صف مدافعان حرم کشاند. سرانجام روز 13 آبان سال 1394 همراه با سردار شهید قدیر سرلک در سوریه به شهادت رسید. روح‌الله قربانی، به گفته اطرافیانش عاشقانه و آگاهانه می‌زیست و شهادت، نتیجه زندگی عاشقانه او بود.
همسر شهید قربانی در گفت وگو با کیهان گفته بود: «روح‌الله دلش پر می‌کشید برای کمک به دیگران. انگار خدا او را آفریده بود تا بی‌وقفه دلش برای دیگران بتپد. با آن روحیه مردم دوستی که از روح‌الله سراغ داشتم، رفتنش به سوریه و دفاع از حرم برایم عجیب نبود. من در همین کوچه و خیابان ازخودگذشتگی‌های روح‌الله را با چشم دیده بودم.»
برادر شهید هم می‌گفت: «روح‌الله همیشه درگیر موضوع شهادت بود اما دوست نداشت خیلی دیده شود. به من می‌گفت اگر من شهید شدم اجازه ندهید درباره من فیلم بسازند.»