kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۹۴۷
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱

راه‌اندازی نخستین سامانه سلامت‌یار کشور

نخستین سامانه سلامت‌یار کشور در مازندران راه‌اندازی شد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مازندران گفت: با اعلام آمادگی افراد به منظور همکاری داوطلبانه با مدافعان سلامت، نخستین سامانه سلامت‌یار کشور در مازندران با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و اتاق‌های اصناف سراسر استان راه‌اندازی شد.
 عباس رمدانی، با بیان اینکه این سامانه در راستای یاری‌رسانی به کادر درمانی که در هفته‌های اخیر در خط مقدم مبارزه با بیماری منحوس کرونا با هماهنگی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در مازندران راه‌اندازی شده افزود: استقبال اقشار مختلف در آغاز فعالیت این سامانه نشان می‌دهد اگر ساختار لازم آماده شود می‌توان با همراهی همیشگی مردم ظرفیت‌های بالقوه جامعه را به فعل تبدیل کرد. رمدانی درباره جزئیات سامانه سلامت‌یار خاطرنشان کرد: هر فرد از جامعه در سه گروه عمومی (خدمات عمومی ، راننده و...)، تخصصی غیرمرتبط (فنی، تعمیرات لوازم) و تخصصی مرتبط (پزشک، پرستار و...) در سراسر استان با مراجعه به سامانه به نشانیhttps://www.salamatyar.org  و با تکمیل مشخصات فردی اولیه و انتخاب شهر خود، توانمندی و آمادگی خویش را در رسته‌های مختلف برای کمک به مدافعان سلامت در جهت مبارزه با کرونا ویروس اعلام می‌کند. به گفته وی؛ متقاضیان پس از نام‌نویسی در این سامانه، پس از طی مراحلی با سنجش توانمندی اعلام شده و استعلام از مراجع تاییدکننده توسط دانشگاه علوم پزشکی در چرخه خدمت‌رسانی قرار خواهند گرفت.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مازندران موارد مورد درخواست برای همکاری را رشته‌های بهداشتی درمانی، دارندگان جواز کسب و یا عموم مردم عنوان و خاطرنشان کرد: معمولا در این‌گونه موارد در برخی شهر‌ها استقبال بیشتری صورت می‌گیرد که با هماهنگی و موافقت متقاضیان، سلامت‌یاران برای کمک به شهر‌های اطراف نیز هدایت می‌شوند.