kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۹۴۲
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱

تولید روزانه ۱۰۰۰ شیلد بیمارستانی توسط گروه جهادی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک

مسئول گروه جهادی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: روزانه حدود یک هزار شیلد بیمارستانی توسط این گروه جهادی تولید می‌شود و برای استان‌های همدان و فارس هرکدام حدود ۵۰۰ شیلد بیمارستانی ارسال شده است.


  اراک‌- خبرنگار کیهان‌:

این روزها با وجود افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشور و شرایط سخت، اما مدافعان سلامت برای خدمت‌رسانی به مردم و بیماران مبتلا به کرونا در صف نخست مقابله با این ویروس حاضر شدند و روزهای بسیاری دور از خانواده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تا ریشه‌کنی این بیماری سپری می‌کنند.
پزشکان، پرستاران و کادر درمان با وجود شرایط سخت پوشش طولانی‌مدت لباس مخصوص و تجهیزات حفاظت شخصی برای مقابله با این ویروس منحوس و حفظ سلامت مردم خدمت می‌کنند به همین سبب ایثارگری و فداکاری آنها امری ستودنی است. با اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور توسط وزارت بهداشت و اطلاع‌رسانی به مردم در راستای رعایت بهداشت و پیشگیری از شیوع این ویروس در جامعه گروه‌های جهادی نیز در کنار مسئولان و دستگاه‌ها به میدان آمده و دست به کار شدند به همین سبب گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی اراک در کنار مدافعان سلامت و کادر درمان برای مقابله با این ویروس منحوس تلاش می‌کنند.
یکی از اقدامات مهم این گروه جهادی تولید شیلد بیمارستانی و دستکش مورد نیاز برای کادر درمان است که علاوه‌ بر این کار تعدادی از نیروهای جهادگر این گروه جهادی در بیمارستان‌ها برای کمک به کادر درمان به صورت شیفت‌بندی و برنامه‌ریزی شده حضور می‌یابند.
مسئول گروه جهادی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک با ‌اشاره به اقدامات این گروه جهادی در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع این ویروس در جامعه گفت: اکنون در مرحله تولید دستکش مورد نیاز کادر درمان در مراکز درمانی هستیم که پس از تولید تعداد مورد نیاز در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها توزیع می‌شود.
 صادق میقانی افزود: تاکنون 2 هزار و 600 شیلد بیمارستانی تولید شده که تعدادی برای استان‌های همدان و فارس ارسال می‌شود و تعدادی در استان مرکزی، شهرستان‌های کمیجان، فراهان و غیره و بیمارستان‌های آیت‌الله خوانساری، حضرت ولی‌عصر(عج) و امیرکبیر توزیع شده است. وی ادامه داد: روزانه حدود یک هزار شیلد بیمارستانی توسط این گروه جهادی تولید می‌شود و برای استان‌های همدان و فارس هرکدام حدود 500 شیلد بیمارستانی ارسال شده است، گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی نخستین گروه جهادی بود که از روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در بیمارستان آیت‌الله خوانساری و حضرت ولی‌عصر(عج) در کنار کادر درمان حضور داشت.