kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۳۹۵
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲

آغاز فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در برخی مناطق کشور از فردا

سازمان هواشناسی از آغاز فعالیت سامانه بارشی جدید و کاهش دما در برخی مناطق کشور از روز یکشنبه خبر داد.



به گزارش سازمان هواشناسی کل کشور، از روز یکشنبه بارش باران و برف و در روز دوشنبه همراه با کاهش 7 تا 10 درجه‌ای دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.
با ورود سامانه بارشی جدید به کشور روز یکشنبه بارش باران و برف در آذربایجان ‌غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، شمال مرکزی، لرستان، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران، رگبار باران گاهی رعد و برق در ایلام، شمال چهارمحال و بختیاری و شمال شرق خوزستان و بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.
دوشنبه نیز بارش برف در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و خراسان شمالی، بارش باران و برف در غرب کردستان، شمال همدان، شمال مرکزی، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان و شمال خراسان رضوی و بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در گیلان، مازندران و گلستان انتظار می‌رود.
براین اساس سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و لغزندگی و کولاک برف در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، از مردم و مسئولان خواست تا با انجام اقدامات به موقع درخصوص آبگرفتگی معابر عمومی و یا برف‌روبی و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی در ترددهای جاده‌های کوهستانی، از گرفتار شدن شرایط بحرانی جلوگیری نمایند.