kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۴۰۷
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶
ضمن تاکید بر شکست ترامپ در انتخابات

نانسی پلوسی: متن سخنرانی رئیس‌جمهور از بس مزخرف بود پاره کردم

رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید قصد نداشته سخنرانی سالانه دونالد ترامپ را پاره کند، اما زمانی که آن را خواند و دید مزخرف است، آن را پاره کرد.

اختلافات بین ترامپ و نانسی پلوسی رئیس‌مجلس نمایندگان طی ماه‌های اخیر شدت گرفته و روزی نیست که آنها به یکدیگر حمله نکنند. در جدیدترین مورد نانسی پلوسی با دفاع از پاره کردن متن سخنرانی ترامپ دلیل آن را «مزخرف بودن این سخنرانی» عنوان کرد. پلوسی در مصاحبه با سی ان ان گفت: «زمانی که به نطق سالانه رفتیم، قصد انجام چنین کاری را نداشتم. پس از خواندن حدود یک سوم متن سخنرانی، با خودم فکر کردم این وحشتناک و مزخرف است و متوجه شدم که تقریبا در هر صفحه‌ای مطلبی وجود دارد که ناخوشایند و نامطلوب است».
رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا گفت، از اینکه می‌دید در متن سخنرانی ترامپ هیچ‌اشاره‌ای به مصوبات دموکرات‌های این مجلس نشده است، ناامید شده است: «ما پوشش مطبوعاتی‌اندکی داشتیم و اینطور به نظر می‌رسد که اگر شما بخواهید پوشش داده شوید، باید جلب توجه کنید؛ بنابراین فکر کردم، خب توجه را به این حقیقت جلب کنم که آنچه او امروز در اینجا به زبان آورد، واقعیت ندارد». رئیس‌دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا همچنین با‌اشاره به دو باخت پیاپی جوبایدن در رقابت درون حزبی دموکرات‌ها در آیووا و نیوهمپشایر گفت، فکر نمی‌کند که بایدن موفق نشود: «فکر می‌کنم تک‌تک کاندیداهای ما... رئیس‌جمهوری بسیار بهتری از‌اشغال‌کننده کنونی کاخ سفید خواهند بود». جدای از اینکه چه شخصی نامزدی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را به دست می‌آورد، پلوسی ابراز اطمینان کرد که دونالد ترامپ در رای‌گیری شکست می‌خورد. وی گفت: «حتی نمی‌توانم وضعیتی را متصور شوم که او بار دیگر انتخاب شود، اما نمی‌توان هیچ چیز را بدیهی و مسلم پنداشت.»