kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۴۰۳
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵

روز خونین در مالی تروریست‌ها 40 نفر را کشتند

چند حمله تروریستی مخوف در بخش‌های مختلف کشور فقیر مالی به کشته شدن 40 تن و زخمی و مفقود شدن تعداد دیگری از مردم بی‌گناه منجر شد.

در نخستین حمله تروریستی مردان مسلح در جمعه شب به دهکده «اوگوساگو» در مرکز مالی ۳۱ تن کشته شدند. رئیس‌این دهکده گفته این حمله درست بعد از خروج نظامیان دولتی از منطقه رخ داد و مردان مسلح حین ترک منطقه کلبه‌‌ها را نیز آتش زدند و محصولات کشاورزی و احشام را با خود برده یا سوزاندند.
یک مقام دولت مالی نیز در این زمینه به «خبرگزاری فرانسه» گفته، طی این حمله دست‌کم ۲۸ تن دیگر ناپدید شدند. این دهکده نزدیک مرز بورکینافاسو قرار دارد و ماه مارس (اسفند) گذشته نیز ۱۶۰ نفر در جریان یک حمله مسلحانه از سوی شبه نظامیان «داگون» کشته شده بودند.
به گزارش پایگاه «نیوز‌ای اف»، روز جمعه 8 نظامی مالی در جریان درگیری با شبه نظامیان در منطقه «گائو» کشته و 4 تن دیگر نیز مجروح شدند. ارتش مالی از کشته شدن یک نظامی دیگر این کشور در یورش به یک مقر نظامی در مرکز کشور خبر داده است.
کشف گور جمعی در بروندی
اما این‌ تنها اخبار شوکه‌کننده از قاره آفریقا نیست؛ خبرگزاری «رویترز» هم گزارش داده، «پیر کلاور‌انداییکاریه»، رئیس‌کمیسیون حقیقت و سازش بروندی، به خبرنگاران گفته، بیش از ۶۰۰۰ جسد را در 6 گور جمعی در یکی از استان‌های این کشور کشف شده که بزرگترین اکتشاف از زمان آغاز حفر ملی در ژانویه (بهمن) ۲۰۲۰ محسوب می‌شود.
گفتنی است، جمعیت بروندی،که کشوری در مرکز آفریقا با ۱۰ و نیم میلیون جمعیت است، بین گروه‌های قومیتی «توتسی» و «هوتو» تقسیم می‌شود و علت اصلی وقوع جنگ داخلی که ۳۰۰ هزار کشته برجای گذاشته و در ۲۰۰۵ پایان یافت هم، درگیری‌های قومیتی بوده است.