kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۱۰۲۳
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱

اخبار کوتاه از فوتبال



تقابل استقلال و شهر خودرو ایران با حریفان قطری
در مرحله نهایی پلی آف لیگ قهرمانان آسیا امروز ساعت 18:45 استقلال و شهر خودرو ایران به مصاف حریفان قطری می‌روند.
استقلال و شهر خودرو ایران اگرچه نتوانستند در حضور هواداران مشتاق و پرشور خود بازی کنند اما با بردهای دلچسب توانستند اقتدار فوتبال ایران را باردیگر به رخ آسیا بکشانند. دو تیم اکنون باید به مصاف حریفان قطری بروند که قطعا قدرتمندتر از حریفان مرحله قبل است.استقلال ایران فوتبالی زیبا، تاکتیکی را به نمایش گذاشت و با اتکا به فاکتور همبستگی و یکدلی توانست 3 بر صفر حریف کویتی را حذف کند. نمایش آبی پوشان همه فوتبال دوستان ایرانی را به درخشش بیشتر آبی پوشان امیدوارتر کرد. الریان البته تیمی قدرتمند است که از مدعیان این فصل قطر محسوب می‌شود و از امتیاز میزبانی هم برخوردار است. با این حال استقلال اگر مثل روز شنبه در میدان حاضر شود پیروزی و رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دور از دسترس نخواهد بود. خستگی و فشردگی دو مسابقه که به فاصله کمتر از 4 روز برگزار می‌شود مشکل اصلی استقلال در این دیدار است. طبق برنامه قبلی بین دو پلی آف 7 روز فاصله وجود داشت ضمن اینکه استقلالی‌ها مجبور به سفر هم قبل از پلی آف اول نبودند. به هر حال استقلال بازهم در شرایط نابرابر به مصاف تیم الریان می‌رود و این مرتبه هم منتظر درخشش پسران آبی پوش ایران هستیم. شهر خودرو مشهد هم با مربی جدید خود مجتبی سرآسیایی اولین گام آسیایی را موفقیت‌آمیز برداشت. هرچند فیلمی از آن مسابقه ندیدیم و نمی‌توانیم زیاد در مورد کیفیت فنی شهر خودرو صحبت کرد با این حال شهر خودرو هم مثل استقلال با خستگی و فشردگی دو پلی‌آف روبه روست و حریف این تیم هم السیله قطر است که می‌تواند برای شهر خودرو خطرساز شود.
محرومیت خلیل‌زاده و خانزاده تا اطلاع ثانوی
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اطلاعیه‌ای درباره اتفاقات بازی پرسپولیس و تراکتور صادر کرد.
بر این اساس شجاع خلیل‌زاده (پرسپولیس) و محمدرضا خانزاده ‌(تراکتور‌سازی) به دلیل رفتارهای صورت گرفته در بازی پرسپولیس و تراکتور‌سازی با دستور موقت تا اطلاع ثانوی از حضور در مسابقات‌ محروم‌ شدند.کمیته انضباطی اعلام کرد حواشی مسابقه به صورت کامل رصد شده و پس از دریافت گزارش ناظران‌احکام خود را در قبال باشگاهها و نفرات متخلف صادر خواهد کرد. همچنین مطابق روال قبلی، هرگونه بدرفتاری از سوی مربیان، بازیکنان و همچنین تماشاگران با داوران مسابقه با قاطعیت مورد برخورد قرار خواهد گرفت. در این باره مستند به گزارش دریافتی، احکام مرتبط به اطلاع عموم خواهد رسید. ضمن اینکه ساکت الهامی، سرمربی تیم تراکتور‌سازی برای ادای پاره‌ای از توضیحات به کمیته انضباطی فراخوانده شد.
استوکس وارد ایران شد
آنتونی استوکس مهاجم ایرلندی که یکشنبه شب گذشته قرارداد نهایی خود را با نماینده باشگاه پرسپولیس در دبی امضا کرد در نهایت بعد از ظهر دیروز وارد ایران شد. این بازیکن ایرلندی قرار است امروز با حضور در باشگاه پرسپولیس و پس از دیدار با محمدحسن انصاری‌فرد در تمرینات سرخپوشان حاضر شود، البته به شرط اینکه باشگاه پرسپولیس پیش قرارداد استوکس را پرداخت کند.قرارداد مهاجم ایرلندی جدید سرخپوشان تا پایان فصل است.