kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۹۴۷
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵

افزایش تعداد داوران جشنواره فیلم فجر(اخبار ادبی و هنری)

در حالی که رسانه‌های معاند از تحریم گسترده جشنواره فجر خبر می‌دهند، اما تعداد داوران سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر نسبت به دوره‌های قبل افزایش یافت.

روز گذشته اسامی‌ داوران بخش مسابقه سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر اعلام شد. نرگس آبیار، تورج اصلانی، عباس بلوندی، رضا پورحسین، فریدون جیرانی، سعید راد، محمدمهدی عسگرپور، طهماسب صلح‌جو و مازیار میری آثار بخش «سودای سیمرغ» در
سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر را داوری می‌کنند.
برخی از رسانه‌های وابسته به غرب، در پی فضاسازی بودند که به‌خاطر تحریم جشنواره فجر، کمتر هنرمندی حاضر به همکاری با جشنواره در بخش داوری هستند. حتی دو فیلمساز درجه سه نیز به دروغ عنوان کردند که برای داوری با آنها مذاکره شده اما به‌خاطر اعتراض به نظام، حاضر به پذیرش کار داوری نشده‌اند درحالی که این دو فیلمساز اصلا در حد داوری جشنواره فجر نیستند! با این حال، این‌بار نسبت به سال‌های قبل، هم تعداد داوران افزایش یافته است و هم اینکه ‌ترکیب داوران، به‌طور یکدست فرهنگی و سینمایی است.  هر چند که همچنان نقد همیشگی درباره هیئت انتخاب و داوری جشنواره فجر پا برجاست. اینکه برخلاف جشنواره‌های سطح اول جهان که سینماگرانی که به موفقیت دست یافته و یا نبوغی از خود نشان داده‌اند را در داوری به‌کار می‌گیرند، در جمع داوران جشنواره فیلم فجر کمتر این موضوع به چشم می‌خورد. امسال نیز غیر از نرگس آبیار که سال قبل، سیمرغ بهترین کارگردانی را گرفته بود، سایر چهره‌های حاضر در هیئت داوران این جشنواره، سال‌هاست که موفقیتی را کسب نکرده‌اند!