kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۹۳۵
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
معاون فرودگاه امام خمینی اعلام کرد

معاینه 100 درصد مسافران و خدمه در پروازهای چین



 معاون بهره‌برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، در پروازهای کشور چین 100 درصد مسافران به همراه مهمانداران و کادر پرواز در مبادی ورودی معاینه و ‌تک تک مسافران قبل از ورود به سالن فرودگاه، چک می‌شوند.
حسن خوشخو در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره معاینه مسافران ‌چین قبل از ورود به کشور و فعالیت‌های فرودگاه امام بابت جلوگیری از ورود بیماری کرونا به کشور‌، اظهار داشت: بر اساس استانداردهای بین‌المللی و «انکس 9» مقررات ایکائو و همچنین طبق دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت، در فرودگاه امام خمینی (ره) هم به پیروی از این مقررات و دستورالعمل‌ها، همکاران «اداره بهداشت مرزی» بابت معاینه مسافران و برخورد با موارد مشکوک، مستقر و به صورت 24 ساعته، فعال هستند.
‌وی با‌اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور چین اظهار کرد: با شیوع این بیماری، اقداماتی توسط دولت چین انجام شد، ما پروازهای مستقیمی از چهار شهر در کشور چین به فرودگاه امام‌خمینی (ره) داریم همچنین از کشورهای دیگر هم که این بیماری (کرونا) به آنجا سرایت کرده است به صورت غیرمستقیم پروازهای اتصالی داریم و احتمال می‌دهیم مسافرانی که ممکن است به این بیماری آلوده باشند، در آن پروازها هم وجود داشته باشند بنابراین سعی می‌کنیم نظارت و معاینه‌ها دقیق و کامل باشد.
این مسئول گفت:‌ در پروازهای کشور چین 100 درصد مسافران به همراه مهمانداران و کادر پرواز در مبادی ورودی معاینه می‌شوند و ‌تک‌تک مسافران قبل از ورود به سالن فرودگاه، چک می‌شوند.
خوشخو افزود: در بقیه پروازها هم همکاران اداره بهداشت مرزی به صورت گزینشی و یا در صورت مشاهده فرد مشکوک به بیماری، مسافر را معاینه می‌کنند‌، اما در پروازهای چین همکاران اداره بهداشت مرزی با تجهیزات کامل‌تر و حساسیت بیشتر همه مسافران را معاینه می‌کنند تا احتمال ورود بیمار به داخل کشور وجود نداشته باشد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا قرنطینه در فرودگاه امام خمینی (ره) فعال است،‌ گفت: در پروازهای ورودی خصوصاً مسافر ترانزیتی، سالنی داریم که به این کار اختصاص داده‌ایم و مسافران قرنطینه می‌شوند، البته ما موردی که مبتلا به بیماری بوده است خوشبختانه تاکنون نداشته‌ایم و اگر هم باشد بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی برای مداوا و پیگیری‌های دیگر به بیمارستان منتقل می‌شوند.
در همین رابطه، منوچهر سلمانزاده، مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره چگونگی پایش بیماری کرونا در مرزها و مبادی جاده‌ای کشور گفت: گرچه ارتباط مستقیم جاده‌ای با چین نداریم اما مبادی ورودی به کشور می‌تواند از هر مبدا و به هر مقصدی باشد. بنابراین در همه مرزهای کشور نمایندگی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان قرنطینه انسانی استقرار دارد که پرسنل این وزارت خانه قبل از وارد شدن مسافران و حتی رسیدن آنها به بخش گذرنامه، بیماری‌های احتمالی ‌آن‌ها را رصد می‌کنند.
بر اساس این گزارش، در پی شیوع بیماری کرونا در چین که تاکنون تعداد زیادی از شهروندان این کشور را مبتلا کرده و جان برخی را نیز گرفته است، کشورهای بسیاری، مسافران از این کشور را در مرزها و ورودی‌های خود رصد و معاینه کرده تا ویروس این بیماری به کشورشان
منتقل نشود.