kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۹۳۳
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳

پرسه در فضای مجـازی


یکی از مهمترین موضوعاتی که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت اظهارات عجیب وزیر امورخارجه کشورمان درباره امکان مذاکره با آمریکا در صورت برداشتن تحریم‌ها از سوی این کشور بود که البته پاسخ تحقیرکننده ترامپ را در پی داشت. انتشار نظرات کاربران به معنی تأیید آنها از سوی کیهان نیست.
 ملت خواستار انتقام نه مذاکره
 سیدامیرحسین قاضی‌زاده، نماینده مجلس: «آقای ظریف، وزیر خارجه کدام کشوری؟ کدام ملتی؟ کدام حکومتی؟ این ملت خواستار انتقام از قاتلان حاج قاسمند. مجلس طرح سه فوریتی آورده و آمران و قاتلان حاج قاسم را تروریست و مستوجب پیگرد قضایی معرفی کرده. امام المسلمین هم که هرگونه گفت‌وگو با تروریست‌های آمریکایی را ممنوع کرده....؟!»
 چشم‌هایش
 سیداحسان حسینی هم با انتشار تصویر حاج قاسم نوشت: «الان فقط این چشم‌ها می‌تونند جواب ظریف رو بدن!»
حاشیه‌های ظریف
 امیر: «دیدار بشار اسد با رهبری، حاشیه (استعفای اینستاگرامی ظریف)؛ برگزاری راهپیمایی میلیونی و ضدآمریکایی عراق، حاشیه (ارسال پیام مذاکره و ضعف به آمریکا)؛ ظریف؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟»
معنی نه، مرسی! این است
 معصومه نصیری: «بدبختی یعنی اینکه به اسم مذاکره وقت کشور را برای تکیه بر دیوار پوسیده آمریکا هدر دهید و از زمان شروع مذاکره تاکنون ۴۸ بار تحریم شده‌ باشید. یعنی او در یک توئیت به زبان خودت می‌گوید نه مرسی!  نه مرسی! یعنی مسئله مذاکره نیست. تا کامل تسلیم نشوید، تحریم پا برجاست.»
تفاوت هندسه ذهنی
 اسماعیل معنوی: «اِشکال در فرمول‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری است. «هندسه ذهنی» ما با آقای ظریف و سایر غربگراها متفاوت است. لذا از همان رفتارهایی که ما برافروخته می‌شویم آنها خوشحال و امیدوار می‌شوند و بالعکس!»
کمی غیرت داشته باشید
 عبدالعظیم قربانی هم با انتشار این تصویر نوشت: «با اظهارات ظريف در مورد امکان مذاکره با آمریکا، مشخص شد که دولت... روحانی برای نشستن روی این صندلی خالی و مذاکره با کدخدا آرزوها داره. اگه خون شهید سلیمانی برای شما سازش‌کاران ارزشی نداره، حداقل برای شخصیت خودتون هم که شده، کمی غیرت و شرف داشته باشید!!»
 مازوخیسم
 علیرضا گرائی: «مازوخیسم چیست: عبارت است از علاقه به آزار دیدن و یا مورد بی‌احترامی و تحقیر دیگران قرار گرفتن که سبب ارضای روانی شخص می‌شود.»
به کی فحش بدیم؟
 فاطمه یاراحمدی: «می‌دونی درد کجاست؟ اونجایی که ظریف نذاشت کفن شهیدمون خشک بشه دم از مذاکرات با قاتلش می‌زنه ولی دردآور اینه که همون قاتل ظریف رو تحقیر می‌کنه با «نه، مرسی» و تو باید هم به ظریف فحش بدی که چرا دم از مذاکره می‌زنی، هم به ترامپ فحش بدی که چرا وزیر ما رو تحقیر کرده؛ خدایا بسه...»
تحریم بیشتر، ترور بیشتر
 سیدیاسر جبرائیلی: «پس از ترور سردار سلیمانی به دستور شخص ترامپ، این سخن آقای ظریف که «مذاکره با آمریکا غیر محتمل نیست؛ به شرط آنکه آمریکا با تغییر رویه، تحریم‌ها را بردارد»، هم گرای تحریم بیشتر است، هم ترور بیشتر؛ با هر نیتی که گفته شده باشد.»
گل به خودی نیروهای انقلاب
 مهدی قاضی‌دوست: «ظریف از بچه‌های انقلابه، بله! آقا فرمود؛ اما آیا هر کی فرزند ملت و انقلاب شد، لزوما انقلابی عمل می‌کنه؟ قطعا نه. این دو تا مسئله رو با هم خلط نکنیم. نگاه صفر و صدی نداشته باشیم، ظریف جزو نیروهای انقلابِ که گل به خودی زیاد زده و نباید اسلحه دستش داده بشه.»