kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۹۲۷
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲

گلایه معلمان مأمور به خارج کشور از پرداخت نشدن مطالبات‌شان

تعدادی از معلمانی که طی چند سال گذشته به خارج از کشور اعزام شده بودند و اکنون مأموریت آنها پایان یافته است،‌ نسبت به عدم پرداخت بخش زیادی از حقوق خود معترض هستند.

به گزارش فارس، جمعی از معلمانی که طی سال‌های گذشته به خارج از کشور اعزام شده بودند و اکنون به کشور بازگشته‌اند، نسبت به عدم پرداخت بخشی از مطالبات خود گلایه دارند و روز گذشته با تجمع در مقابل وزارت آموزش و پرورش این اعتراض خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیان کردند.
معلمان معترض عنوان می‌کنند تعداد آنها 350 نفر است که بدهی‌هایی متفاوت از دو هزار تا 10 هزار یورو از وزارت آموزش و پرورش طلب دارند و خواهان این هستند که این وجوه به طور یکجا به آنها پرداخت شود تا بتوانند به زخمی از زندگی‌شان بزنند.
یکی از این معلمان گفت: از سال 95 به عنوان معلم اعزامی از ایران به کشورهای دیگر اعزام شدیم و در مدارس ایرانی مشغول به کار بودیم. در این مدت حقوق ما پرداخت نمی‌شد و مجبور بودیم در کشوری غریب از جیب خود هزینه کنیم.
وی ادامه داد: برخی از ما خودرو، مسکن و اموالمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فروخته‌ایم تا بتوانیم هزینه‌های زندگی در خارج از کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت کنیم و اکنون با بازگشت به ایران مطالبات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دریافت نکردیم.
معلم دیگری گفت: وزارت آموزش و پرورش در زمان‌های مختلف بخشی از حقوق ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت می‌کند و این پراکندگی پرداخت حقوق موجب شده است که نتوانیم از مطالباتمان درست استفاده کنیم. مطالبات معلمان متفاوت است و مبلغ آن برای هر فردی رقمی متفاوت است و ما امروز از استان‌های مختلف کشور به مقابل وزارت آموزش و پرورش آمدیم تا بتوانیم با وزیر یا معاون مالی وزارتخانه صحبت کنیم و مطالباتمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یکجا دریافت کنیم.
بخشی از مطالبات با بودجه سال آینده پرداخت می‌شود!
در همین رابطه، رئیس‌مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور درخصوص مطالبات معلمان اعزامی به خارج از کشور اظهارداشت: در ارتباط با معلمانی که در حال حاضر در خارج از کشور مشغول به فعالیت هستند، 7 ماه حقوق‌شان پرداخت شده است و فقط یک بدهی مربوط به سال 97 داریم که بخشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از طریق تأمین منابع ارزی جبران می‌کنیم تا بتوانیم بخش قابل توجهی از مطالبات آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا پایان امسال پرداخت کنیم و بخشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز از بودجه سال بعد پرداخت خواهیم کرد.
غلامرضا کریمی درباره معلمانی که ماموریت آنها منقضی شده است و به ایران بازگشته‌اند، گفت: تعدادی از این افراد حقوق خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نگرفته‌اند که شامل بخشی از حق مسکن و بخشی از فوق‌العاده شغل آنها بوده است که بخشی از این مطالبات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یک ماه پیش پرداخت کردیم و مبلغ دیگر را نیز تا پایان سال پرداخت می‌کنیم و یک بخش آن هم از بودجه سال آینده پرداخت خواهد شد.