kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۹۲۶
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲

کلاهبرداری 2 میلیاردی با اغفال خانم‌های جوان

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي پايتخت از دستگيري مرد هزار چهره که با اغفال خانم‌هاي جوان و جلب اعتماد آنها 20 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه جهانگير تقي‌پور به پایگاه خبری پلیس گفت: با شکایت خانمي جوان مبنی بر کلاهبرداری به ارزش 10 ميليارد ریال توسط فردی به نام «همايون» مشخص شد که این شخص در فضای مجازی با مالباخته ارتباط برقرار و خود را يک فعال اقتصادي و سرمايه‌گذار معرفي کرده است.
تقي‌پور گفت: شاکی در اظهاراتش اعلام کرد بعد از مدتی همایون پيشنهاد يک طرح اقتصادي مبنی بر فروش طلا و جواهر را به من داد و قرار شد مبلغي را برای سرمايه‌گذاري به او بدهم. من هم در مرحله اول مقداري طلاجات شخصي‌ام به ارزش دو میلیارد ریال را به او سپردم و در مراحل بعدي با ترفندهايي اعتمادم را جلب و مبالغي از من دريافت کرد که در مجموع حدود 10 ميليارد ریال به او دادم و بعد از گذشت مدتي همايون غيبش زد و هر چه با وي تماس گرفتم جوابگوي تلفنم نبود و متوجه شدم از من كلاهبرداري شده است و او شياد است.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي پايتخت افزود: ماموران توانستند عکسي از این متهم به دست آورند و مشخص شد که وی از مجرمان سابقه‌دار است.
وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات خود متوجه شدند متهم با هويت جعلي در يكي از هتل‌هاي لوکس تهران اقامت دارد و در نهایت 27 دی ماه دستگیر شد و به جرائم خود اعتراف کرد.
متهم با انتقال به پليس آگاهي گفت که حدود يک سال است از طريق فضاي مجازي با دختران جوان آشنا مي‌شدم و با اعمال و رفتار متقلبانه اعتماد آنها را جلب کرده و پس از فريب سوژه‌ها مبالغي از آنها دريافت مي‌کردم و سپس متواري مي‌شدم. اغلب مبالغي که از سوژه‌هايم به دست می‌آوردم بين 500 میلیون تا یک میلیارد ریال بود تا اين سوژه آخر که حدود 10 ميلياردریال از وي کلاهبرداري کردم.