kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۸۸۶
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰

حوادث کوتاه از کشور


      
      واژگونی خودرو
هندیجان–خبرنگار کیهان: رئیس آموزش و پرورش هندیجان گفت: در حادثه واژگونی خودرو، دو معلم بانوی هندیجان کشته و مصدوم شدند.
قاسم عباسی  اظهار کرد : دو نفر از بانوان معلم هندیجان  که در جاده زیدون در تردد بودند، در مسیر روستای طلاگه دچار سانحه شدند.
وی افزود : این دو معلم که هر روز برای رسیدن به مدرسه این مسیر را طی می‌کردند، در حین طی کردن این مسیر با خودروی پراید خود،  دچار واژگونی شدند که متاسفانه در این حادثه یکی از آنها جان خود را  از دست داد و یکی دیگر نیز  مصدوم شد.
توقیف خودروحامل قاچاق
اراک – خبرنگار کیهان: جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی از توقیف یک دستگاه خودروی شوتی در عملیات پلیس در اراک خبر داد.
سرهنگ «یوسف سپهوند» گفت: ماموران کلانتری20 شهرستان اراک در عملیاتی یک دستگاه خودروی شوتی را در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان شناسایی کردند.
وی افزود: در اقدامی غافلگیرانه خودرو متوقف و پس از بازرسی از خودروی توقیفی 22 دستگاه تلویزیون قاچاق کشف شد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش کالاهای مکشوفه بنا بر اعلام کارشناس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی 2 میلیارد ریال ارزیابی شده است اظهار داشت: در این عملیات راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
تصادف رانندگی مرگبار
شیراز – خبرنگار کیهان : حمیدرضا احمدی مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس اظهار کرد: بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سواری پژو با یک دستگاه خودرو پراید در محور فراشبند - جم سه نفر کشته و یک نفر زخمی شدند.
حمیدرضا احمدی ،  با بیان اینکه فرد مصدوم با آمبولانس به بیمارستان انتقال داده شد، ادامه داد: علت این حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه در حال بررسی است.
جاسازی مواد مخدر
اهواز – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف تریاک در شهرستان بهبهان خبر داد.
سرتیپ حیدر عباس‌زاده، گفت: ماموران انتظامی یک دستگاه خودروی پیکان بار حامل مواد مخدر را شناسایی و طی عملیاتی متوقف کردند.
وی بیان داشت: در بازرسی از خودرو توقیف شده100کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود،کشف شد.
عباس‌زاده گفت: در این رابطه یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.
مسافر مجرم
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده پلیس راه آهن کشور از کشف سکه بهار آزادی توسط ماموران پلیس راه‌آهن اصفهان خبر داد.
سرهنگ «حشمت‌اله ملکی» اظهار کرد: مأموران پلیس راه‌آهن اصفهان حین کنترل مسافران قطار اصفهان- تهران به شخصی مشکوک شدند و در بازرسی بدنی از وی تعداد 600 سکه تمام بهار آزادی، فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف کردند.
وی افزود: متهم در بازجویی های پلیسی به جرم خود مبنی بر خرید و فروش غیرمجاز سکه و ارز اعتراف کرد.
وی اضافه کرد: ارزش ریالی سکه های مکشوفه 30 میلیارد ریال برآورد شده که همگی با تشکیل پرونده به بانک ملی استان اصفهان تحویل شد.
حفاری غیرمجاز
سرویس شهرستان‌ها: رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: «دو حفار غیر مجاز در این شهرستان دستگیر شدند»
 «مهدی قاسمی» افزود: به دنبال گزارش مردمی و پیگیری نیروهای یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان دو نفر از حفاران غیر مجاز در حین حفاری جهت بدست آوردن اشیای عتیقه شناسایی و با همکاری نیروهای انتظامی پاسگاه سرکویر دامغان، دستگیر شدند. وی اضافه کرد: «بر اساس قانون هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیا مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.»