kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۵۸۷
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰

پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی



با پرسه‌ای در فضای مجازی با موضوعات مختلفی روبه‌رو می‌شویم که مورد توجه کاربران قرار گرفته است. انتشار نظرات کاربران به معنی تأیید آنها از سوی کیهان نیست.
خوابگاه سربازان آمریکایی
 طوبی عظیمی نژاد با انتشار کنایه آمیز این تصویر در واکنش به ادعای آسیب ندیدن سربازان آمریکایی در حمله سپاه به عین الاسد نوشت: «خوابگاه سربازان آمریکایی بعد از ضربه‌ ملایم مغزی!»
دفن جنازه سربازان آمریکایی در زباله‌ها
 فاطمه سادات: «میگن در حمله به عین الاسد اگرآمریکا تلفاتی داشت اعلام می‌کرد؛ عارضم خدمتتون که طبق گزارش واشنگتن پست، آمریکا از سال 2004 تا 2008، جنازه بیش از 274 سربازی که در کشورهای افغانستان و عراق کشته شده بودن رو همراه زباله‌ها در ویرجینا دفن کرد.»
مزیت از دست رفته!
 فرید ابراهیمی: «تنها مزیت نسبی روحانی و ظریف این بود که میگفتن ما زبان دنیا را بلدیم؛ حالا که ترامپ و پمپئو هر روز دارن عین بلبل توئیت فارسی میزنن، کلاً گند زده شد به همون یک مزیت... »
برجام دیگه موضوعیت نداره
 علی سیستانی: «حرف‌های ماکرون رو شنیدین که گفت علاوه‌بر برنامه هسته‌ای باید موشک‌های بالستیک ایرانم جزو‌ توافق جدید باشه؟! دقیقا میگه توافق جدید! این یعنی برجام دیگه براشون موضوعیت نداره! وقاحت این جماعت رو می‌بینید؟ برای همین میگم غنی‌سازی ۹۵ درصد باید شروع بشه، برای همین میگم باید موشک قاره پیما ساخته بشه تا تجربه‌ای بشه برای هفت نسل غربی‌ها که بفهمن نتیجه بدعهدی در توافق با ایرانی‌ها چه نتیجه‌ای داره! برای همین میگم جلوی مواد مخدری که به سمت اروپا داره میره رو نباید گرفت، جلوی هجوم مهاجرین به سمت اروپا رو نباید گرفت؛ سالانه شهید فراوان میدیم تا اروپایی امنیت داشته باشه و مارو تهدید هم بکنه.»
تفاوت سازش و مقاومت!
 علیرضا گرائی: «ماکرون: برنامه موشکی بالستیک ایران باید در توافق جدید گنجانده شود! 1. سپاه عین الاسد رو شخم زد، آمریکا جرات نکرد جوابی بده! 2. دولت یک و نیم سال بعد از خروج آمریکا از برجام با اروپا مذاکره کرد، مکانیزم ماشه فعال شد، سفره‌ها کوچک شد، خواسته‌های اروپا بیشتر! تفاوت مقاومت و سازش!»
جنایت علیه کودکان
 مهدی کیا: «سال ۱۹۹۱ در چنین روزی، آمریکا یک کارخانه‌ شیرخشک در عراق را به‌عنوان بخشی از عملیات طوفان صحرا بمباران کرد. آمریکا آنجا را به‌دروغ، کارخانه تولید سلاح شیمیایی اعلام کرد، اما در واقع این کارخانه، تنها تولیدکننده‌ غذا برای کودکان شیرخوارِ یک‌ساله و کوچکتر در عراق بود.»
اشکال از گاوها نیست
 احسان تقدسی: « اتیوپی 54 و سودان 42 میلیون (رأس) گاو دارند ولی از کشورهای فقیر دنیا هستند. هلند 11 میلیون گاو دارد ولی شیر و لبنیات جهان را تامین می‌کند. قطعاً مشکل گاوها نیستند. به نظرتان مشکل در کجاست؟»
چرا سعودی نظام غیرعادی نیست؟
 سیاوش فلاح پور: «اینکه نظام سعودی ۵ ساله مشغول نسل کشی در یمنه، با وجود تمام قطعنامه‌های شورای امنیت به لیبی سلاح میفرسته، نخست‌وزیر لبنان رو در روز روشن گروگان میگیره، روزنامه‌نگار منتقدش رو در ترکیه قطعه قطعه می‌کنه، باعث نمیشه یک نظام غیرعادی باشه؟ آها متحد آمریکاست؟ خب چرا زودتر نگفتید.»
مزیت تاخیر در انتخابات مجلس
 امانی: «الان کاندیداهای نمایندگی مجلس آنقدر در تلاش و تکاپو هستن، از این جلسه به اون جلسه، از این روستا به اون روستا؛ واقعا همه رو شرمنده خودشون کردند، نمی‌دونم چرا وقتی میرن مجلس مثل ستاره سهیل ناپدید میشن دیگه کسی اونا رو نمی‌بینه! نمیشه انتخابات رو به تاخیر بندازند؟»
قضاوت را به مردم واگذار کنید
 محمد حسین مبینی: «کسانی که توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدن به جای شانتاژ در رسانه‌های داخلی و خارجی و مظلوم‌نمایی‌های بیخود چرا رسما از شورای نگهبان درخواست نمیکنن علت و مدارک ردصلاحیتشون رو منتشر کنه؟...»