kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۵۸۵
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹

دستگیری ۶۴۹ سارق و مالخر در پایتخت با اجرای طرح «رعد 32»

رئیس ‌پلیس پایتخت از دستگیری ۶۴۹ سارق و مالخر در اجرای سی و دومین مرحله از طرح رعد خبرداد.



به گزارش خبرنگار کیهان، سردار حسین رحیمی دیروز در حاشیه اجرای سی و دومین مرحله از طرح رعد گفت‌: با اجرای این مرحله ۶۴۹ سارق دستگیر شدند که از این تعداد ۱۱۱ نفرشان سابقه دار بوده و مابقی برای نخستین بار دستگیر شدند.
رحیمی با ‌اشاره به انهدام ۴۳ باند سرقت در این مرحله اظهار داشت: 9هزار و 800 فقره اموال سرقتی به ارزش ۷ میلیارد تومان کشف و در اختیار مالباختگان قرار گرفته است. به گفته‌ وی، از این سارقان دو قبضه سلاح گرم، ۱۰۴ قبضه سلاح سرد و ۱۷۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت کشف و ضبط شده است.
رئیس‌پلیس فاتب با بیان اینکه در مجموع ۵۴ کیلوگرم انواع موادمخدر در این طرح کشف شده، درباره‌ کالای قاچاق مکشوفه نیز افزود: ۸۳ هزار فقره کالای قاچاق ضبط شده است و ۳۵ نفر نیز دستگیر شده‌اند که ارزش ریالی اموال قاچاق مسروقه بالغ بر 8/5 میلیارد تومان است.
رحیمی در پاسخ به سؤال خبرنگار کیهان درباره آخرین آمار سرقت در تهران بزرگ گفت: در دی‌ماه سرقت‌ها 2 درصد کاهش داشته و کشفیات نیز ۵ درصد افزایش یافته است. همچنین در مجموع از ابتدای سال تاکنون آمار سرقت ۱۵ درصد کاهش داشته است.
دستگیری عامل بی‌حرمتی به تصویر شهید «حاج‌قاسم سلیمانی»
وی با‌ اشاره به دستگیری عامل بی‌حرمتی به تصویر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کمتر از 24 ساعت توسط پلیس امنیت تهران بزرگ، اظهار داشت: این فرد زیر 18 سال سن داشت و در اعترافاتش گفت مورد تهاجم تبلیغاتی فضای مجازی قرار گرفته و به ‌اشتباه این کار را انجام داده است.
به گفته فرمانده انتظامی پایتخت، این فرد بعد از انجام مراحل مقدماتی در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت که با قرار وثیقه آزاد شد.