kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۵۷۵
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸

انهدام باند پولشویی از طریق خرید ارز دیجیتال

رئیس‌ مرکز مبارزه با جرایم پلیس فتا از انهدام باندی خبر داد که با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی بانکی برای سرقت اطلاعات و رمز کارت بانکی شهروندان و در نهایت خرید ارز دیجیتال اقدام می‌کردند.



به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ نوروزی اظهار داشت: با گزارش پلیس فتای استان زنجان مبنی بر فعالیت اعضای یک باند مجرمانه در داخل و خارج کشور به صورت حرفه‌ای در زمینه راه‌اندازی درگاه‌های کلاهبرداری در بستر تلگرام، پرونده در اختیار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: در بررسی‌های تخصصی مشخص شد این باند با استخدام افراد مختلف در زمینه برنامه‌نویسی، تهیه کارت اجاره، سیم‌کارت‌های افراد غیر، شناسایی و اغفال دختران جوان و شناسایی صرافی‌های متخلف، تهیه مدارک هویتی و... با راه‌اندازی ربات‌های مختلف و ارسال پیامک‌های انبوه حاوی پیوند درگاه‌های جعلی بانکی اقدام به سرقت اطلاعات و رمز کارت بانکی افراد می‌کنند.
رئیس ‌مرکز مبارزه با جرایم پلیس فتا افزود: با دستگیری ادمین‌های گروه تلگرامی و دستگیری آنها مشخص شد که این افراد جزو سرشاخه‌های اصلی طراحی و انتشار ربات و پیوند‌های جعلی بوده
و در سطح کلان با همکاری تعدادی از متهمان متواری به خارج از کشور اقدام به تبدیل وجوه سرقتی به ارز‌های دیجیتال می‌کردند.
به گفته نوروزی، تاکنون 12هزار کارت بانکی شناسایی شده که توسط این افراد مورد حمله قرار گرفته بود و طبق مستندات تنها در یک روز بالغ بر چهار میلیارد ریال توسط متهمان از حساب
 مالباختگان برداشت و تبدیل به ارز‌های دیجیتال شده است.