kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۵۶۵
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶
انگلیس

افزایش ابتلا به زوال عقل

تعداد افرادی که به سبب شرایط اضطراری مربوط به ابتلاء به زوال عقل در بیمارستان‌های انگلیس بستری شده اند، در پنج سال گذشته بیش از یک سوم افزایش یافته است.


 

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، روزنامه گاردین چاپ انگلیس نوشت: اطلاعات ارائه شده از طرف سرویس سلامت همگانی انگلیس نشان داد، بیمارستان‌ها بیش از ۳۷۹ هزار نفر را با بیماری زوال عقل در طول سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ پذیرش کرده‌اند. این رقم بیش از ۱۰۰ هزار نفر نسبت به سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ بیشتر است و افزایشی ۳۵ درصدی را در این پنج سال نشان می‌دهد. «موسسه جامعه مقابله با زوال عقل» که این ارقام را به دست آورده است، اعلام کرد این ارقام نشان می‌دهد، بیش از نیمی از افرادی که در انگلیس مبتلا به زوال عقل هستند در طول سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ دست کم یک بار و برخی اوقات، بار‌ها در بیمارستان پذیرش شده اند.
جرمی هیوز، مدیر اجرایی جامعه مقابله با زوال عقل گفت: واقعیت این است که افرادی که زوال عقل دارند در نظام مراقبت اجتماعی از هم گسیخته ما مورد غفلت واقع می‌شوند. وی افزود: افزایش پذیرش‌ها در بیمارستان‌ها به سبب این است که مراقبت اجتماعی از افراد در خانه یا محل‌های نگهداری افراد، نادر، ناکافی و پر هزینه است. جامعه مقابله با زوال عقل برآورد کرده است ۱۰۰ هزار پذیرش اضافه، هر سال ۲۸۰ میلیون پوند هزینه دارد.