kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۱۲
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
هاشمي رفسنجاني:‌

دانشگاه آزاد اسلامي را با تمامي سختي‌‌ها تأسيس کرديم

جمعي از مسئولان، اساتيد و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامي واحد يادگار امام خميني(ره) روز گذشته با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار و گفت‌وگو کردند.


آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در اين ديدار با تأکيد بر اهميت و ضرورت فرهنگ به عنوان شعار امسال از سوي رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: معارف اسلامي شامل سه بخش عقايد، احکام و اخلاقيات است که اخلاقيات فرهنگ را شکل مي‌دهد و بايد ترويج و گسترش يابد.
وي ادامه داد: تمامي گناهان انسان به جزء حق‌الناس با توبه‌اي به درگاه خداوند قابل بخشش است، به همين خاطر حق‌الناس اهميت فوق‌العاده‌اي دارد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين مطلب که رهبر معظم انقلاب پيش از انتخابات رأي مردم را حق‌الناس ناميدند، افزود: اگر اين جمله کليدي، وارد فرهنگ سياسي ما شود، کشور براي هميشه با رأي مردم در انتخابات ثبات و اعتماد خواهد داشت.
به گزارش فارس، هاشمي رفسنجاني خاطرنشان کرد: تمام امکانات حکومتي در جمهوري اسلامي ايران، بر اساس قانون اساسي متکي به رأي مردم است و مردم در انتخاب نمايندگان مجلس، رئيس جمهور به طور مستقيم و انتخاب رهبري به طور غيرمستقيم نقش دارند.
وي در ادامه سخنان خود به روند شکل‌گيري دانشگاه آزاد اسلامي در سال 61 پرداخت و ابراز داشت: در آن سال‌‌ها به دليل وجود روحيه انقلابي و دولتي شدن تمامي امور از جمله دانشگاه‌‌ها و مدارس، امکان تأسيس دانشگاهي غيردولتي وجود نداشت، اما از آنجايي که دور نگه داشتن مردم از علم و دانش باعث عقب‌افتادگي کشور مي‌شد، دانشگاه آزاد اسلامي را با سرمايه اعتماد امام (ره) و تمامي سختي‌‌ها تأسيس کرديم.