kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۰۱۲
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷

دلایل حذف سهمیه‌های کسب شده پارالمپیک

سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک توکیو با اشاره به حذف حدود نیمی از سهمیه‌های کسب شده گفت: طبق سیاست‌های از پیش تعیین شده این اقدام را انجام و موضوع را به فدراسیون‎ها اطلاع داده‌ایم.



ورزشکاران ایران برای دوره پیش روی بازی‌های پارالمپیک تا به امروز موفق به کسب ۷۳ سهمیه شده‌اند اما از مجموع این تعداد سهمیه، ۳۴ سهمیه فاقد شرایط لازم برای اعزام به توکیو تشخیص داده شده و به همین دلیل از فهرست پارالمپین‌های ایران حذف شده‌اند.
این موضوعی است که دیروز خبرگزاری مهر در گزارشی با عنوان «حذف ۳۴ سهمیه ورزش ایران برای بازی‌های پارالمپیک» به آن پرداخت. در همین رابطه‌هادی رضایی سرپرست کاروان اعزامی به پارالمپیک توکیو ضمن تأیید موضوع توضیحاتی را ارائه کرد.وی گفت: پیش از این بارها اعلام کرده بودیم که کسب سهمیه اولین گام برای حضور در پارالمپیک توکیو به حساب می‌آید اما ملاک قطعی برای اعزام نخواهد بود چراکه سیاست کمیته ملی پارالمپیک کیفی گرایی است و بر اساس این سیاست اعزام‌ها انجام خواهد شد.
رضایی با اشاره به آنچه ملاک مورد نظر برای ارزیابی ورزشکاران و تیم‌ها جهت اعزام به پارالمپیک توکیو است، خاطرنشان کرد: ورزشکاران و تیم‌هایی واجد شرایط برای اعزام تشخیص داده می‌شوند که در یکی از چهار گروه موردنظر باشند. گروه اول ورزشکاران شانس کسب مدال طلا در پارالمپیک توکیو هستند. گروه دوم به ورزشکاران شانس مدال نقره و برنز اختصاص داده شده است. دیگر ورزشکارانی که پتانسیل قهرمانی در آسیا را دارند هم در گروه چهارم جای گرفته‌اند.