kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۹۸۱
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲

پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی


 
 یکی از بارزترین ویژگی‌های فضای مجازی تنوع محتواهای کاربران است. البته به مانند روزهای گذشته برخی از هشتگ‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفتند اما وجود محتواهای متنوع نیز حاکی از دیده شدن تمامی اتفاق‌ها است؛ انتشار این مطالب به منزله تایید روزنامه کیهان نیست.
از کانادا برای مردم ایران؟
 احسان سالمی: «رضا کاهانی از کانادا و در گفت‌وگو با تلویزیون سلطنتی ملکه انگلیس (بی‌بی‌سی فارسی) از سینماگران ایرانی که قراره در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشن، خواسته به خاطر مردم ایران از حضور در این رویداد انصراف بدهند! از کانادا؟ در گفت‌وگو با تلویزیون ملکه انگلیس؟ برای مردم ایران؟»
خانواده مصون
 فروزش: «خانم ابوطالبی عذرخواهی کرد، آیا خانم فائزه هاشمی هم عذرخواهی می‌کنه؟ می‌خوام بدونم این خانواده تحت چه قانونی این‌همه مصونیت دارن و چه کسی غیر از اینا می‌تونه راحت به شخص اول مملکت توهین کنه و آب از آب تکون نخوره. قضیه چیه؟»
شفاف کن
 علی سیستانی: «آقای شورای نگهبان پرده‌پوشی نکن، علت رد صلاحیت آقایون رو شفاف اعلام عمومی کن. ببین چطور دمشون رو می‌ذارن روی کولشون و فرار می‌کنن! دیگه بهانه هم دست کسی نمی‌دی بهت حمله کنه یا تیکه بندازه!»
ترس از حاج قاسم
 داود مدرسی‌ یان: «چقدر باید زحمت می‌کشیدیم و مطلب می‌نوشتیم تا همه بدونن کسانی که عکس حاج قاسم سلیمانی را پاره کردند سربازان ترامپ هستند؟ ممنونیم ترامپ! ترامپ با توهین به حاج قاسم و عده‌ای در داخل، نشان دادن هنوز از حاجی می‌ترسند.»
خادمان همیشگی مردم
 بسیاری از کاربران هم با انتشار تصاویری به  خدمت‌رسانی نیروهای سپاه به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان اشاره کردند و از کسانی که در این چند روز خود را مدعی خون جانباختگان سقوط هواپیمایی اوکراین می‌نامیدند، خواستند تا برای کمک به سیل‌زدگان وارد عمل شوند.
یه چیز بامزه
 مهدی کشت‌دار: «یک چیز با مزه بگم؟ روحانی: به عنوان نماینده ملت ایران و رئیس‌جمهور مسئله سقوط هواپیمای اکراین را دنبال خواهم کرد و در مراحل بعدی به هر نتیجه‌ای برسیم به مردم خبر خواهیم داد؛ بنزین را گران می‌کند و جمعه خبردار می‌شود.»
پروژه ضدملی
 عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان هم با اشاره به اعتراض رئیس‌جمهور نسبت به افراد تایید صلاحیت‌ نشده برای انتخابات مجلس نوشت: «جنجال برای تأیید افراد فاقد صلاحیت تازگی ندارد، اما پیشگامی رئیس‌جمهور در این پروژه ضدملی تأسف‌بار است. البته نمی‌دانستیم عدم تایید بستگان به معنی حذف جناح‌های دیگر است.»
مواجهه غلط
 بهزاد مهرکش: «تصور كنيم اظهارات منتشره مجري شبکه افق تقطيع نشده و او با سابقه خوبي در اجرا اين‌بار حرف ناصحيحي زده؛ حالا مدل مواجهه برخي دوستان حزب‌اللهي با وي را ببينيد؛ عينا مدل مواجهه راديكال اخير با خطاي پدافند، علي‌رغم سال‌ها عملكرد بدون خطا؛ چيزي‌ كه همين دوستان منتقدش هستند!»
تقصیر شورای نگهبان چیه؟
 حجت فقیه: «روحانی در واکنش به رد صلاحیت بخش زیادی از کاندیداهای اصلاحات و امید گفته بگذارید در میدان انتخابات همه گروه‌ها شرکت کنند، با یک جناح نمی‌شود کشور را اداره کرد؛ تقصیر شورای نگهبان چیه که اکثر کاندیداهای جناح شما سابقه فساد اقتصادی، اخلاقی و سیاسی دارند!!»
خوبیه سیل
 محمد پازوکی: «تنها خوبی سیل اینه که فهمیدیم جمهوری اسلامی با وجود سپاه و بسیج می‌تونه بدون دولت از تمام بحران‌ها عبور کنه!»
کفشاشون گلی میشه!
 علی چاهه: «مثل اینکه هنوز امیر قطر ایران تشریف دارند که رئیس‌جمهوری سختی به خودشون ندادند که یه سر به سیستان و بلوچستان بزنند. البته شاید کفششون گِلی می‌شه!»