kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۹۷۵
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲

هنرمندان ۳ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می‌کنند

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر گفت: برای ایجاد اشتغال هنرمندان کشور نسبت به پرداخت سه میلیارد ریال تسهیلات بر اساس مقررات در سال جاری اقدام می‌شود که متقاضیان می‌توانند از آن استفاده کنند.



منصور وحیدی‌فر با اشاره به اینکه صندوق اعتباری هنر با هدف حل مسائل و مشکلات هنرمندان و رفع مطالبات آنها پایه‌گذاری شده و تاکنون در کشور با همکاری اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری انجمن‌های هنری اقدام‌های مناسبی داشته است بر تداوم آن تاکید کرد.
این مسئول اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته با حمایت جدی دولت و پیگیری‌های لازم سالانه ۶۵۰ میلیارد ریال کمک مالی به هنرمندان پرداخت می‌شود تا با فراغ ‌بال به فعالیت‌های هنری خود بپردازند. وحیدی‌فر تاکید کرد: بر اساس تفاهم‌نامه این صندوق و تامین اجتماعی، همه افرادی که هنرمند بودن آنها محرز شده باشد می‌توانند از بیمه هنرمندان و بیمه تکمیلی استفاده کنند.
وی گفت: بر اساس مقررات برای رفاه حال هنرمندان مبنا نرخ بیمه ۱۸ درصد است و بر این اساس صندوق هنر ۱۰ درصد و هنرمند هشت درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.
به گفته معاون اعضای صندوق اعتباری هنر، در خصوص بیمه تکمیلی ، ۷۰درصد حق بیمه توسط صندوق هنر و کمتر از ۳۰ درصد آن را هنرمند پرداخت می‌کند و این بیمه تکمیلی تمام مزایا و خدمات را دربر دارد.