kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۹۱۲
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
از سوی وزارت دادگستری آمریکا

اقدام افسر سعودی در کشتار نظامیان آمریکایی «تروریستی» اعلام شد

وزارت دادگستری آمریکا به رغم تمام تلاش‌های آل‌سعود، تیراندازی افسر سعودی در پایگاه نیروی دریایی آمریکا را «اقدام تروریستی» خواند.

ماه گذشته «محمد سعید الشمرانی» دانشجوی افسری سعودی که از طرف نیروی هوایی کشورش برای شرکت در یک دوره آموزشی به پایگاه «پنساکولا» در فلوریدا اعزام شده بود سه نظامی آمریکایی را با شلیک گلوله کشت و ۸ نفر دیگر را زخمی کرد. در پی این حادثه، رسانه‌های آمریکا گزارش داده بودند دولت این کشور اخراج ده‌ها نفر از نظامیان سعودی را بررسی می‌کند. آل‌سعود تلاش زیادی کرد تا ضمن جدا کردن این افسر از «ملت عربستان»، خشم آمریکایی‌ها را کنترل کند.
اکنون وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده، تیراندازی ماه پیش این افسر سعودی،«اقدام تروریستی» بوده است. وزیر دادگستری آمریکا همچنین اعلام کرده ۲۱ دانشجوی نظامی سعودی هم پس از انجام تحقیقات درباره این تیراندازی به کشور خودشان فرستاده شده‌اند(بخوانید اخراج شده‌اند). وزیر دادگستری آمریکا همچنین گفته:
«‌فرد مهاجم در ماه سپتامبر(شهریور) پیامی را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده و گفته بود، شمارش معکوس شروع شده است».
پیش از این وزارت دفاع آمریکا در واکنش به این اقدام، آموزش نیروهای نظامی سعودی را متوقف و اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) نیز تیراندازی تبعه سعودی در پنساکولا را تروریستی اعلام کرد.