kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۸۸۷
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲
فرماندار بابل:

دهیاران نباید عامل تنش و اختلاف در روستاها باشند



بابل- خبرنگار کیهان:
فرماندار بابل در جلسه مشترک دهیاران و روسای شوراهای اسلامی بخش بابلکنار گفت: بعضا شاهد هستیم برخی از دهیاران از حداقل‌های اداری و اجتماعی فاصله دارند و این در حالی است که دهیاران باید در کنار ائمه جماعت و جمعه و بزرگان محلی نقش و جایگاه خود را به عنوان نماینده قانونی دولت پیدا و ایفا کنند و خنثی بودن دهیار قابل پذیرش نیست.
ولی‌زاده افزود: انضباط اداری و پاسخگویی درست و شایسته به مردم جزو اولویت‌هایی است که شما دهیاران باید به آن توجه داشته باشید و دهیاران باید عامل وحدت نه عامل تفرقه و تنش و اختلاف در روستاها باشند.
وی گفت: متاسفانه بعضی از دهیاران ما تحت تاثیر شرایط خاص و افراد خاص و منافع خاص نه تنها عامل وحدت نیستند بلکه عامل تنش و تفرقه در روستاها هستند و این مورد پسند و قبول ما نیست.
وی افزود: دهیاران نباید صرفا توجهشان به حوزه‌های عمرانی باشد بلکه دهیار باید در همه حوزه‌ها اعم از فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و اشتغال هم احساس مسئولیت و تکلیف داشته باشد و در مراسم انقلابی و مذهبی پیشقدم باشد.
ولی‌زاده گفت: حفظ و حراست از محیط زیست جزو وظایف جدی دهیاران است که در این حوزه دهیاران ما در بخش بابلکنار باید بیش از بخش‌های دیگر توجه داشته باشند.
وی اظهار داشت: نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز و مدیریت پسماند از دیگر وظایف مهم دهیاران است زیرا شما دهیاران به عنوان مدیر بحران روستا هستید و به عنوان نماینده حاکمیت و دولت باید همه روستاها را بسیج کنید تا در راستای خدمت به روستاوندان گام بردارند.
در برنامه ششم توسعه بر توسعه و تقویت و احیای روستاها و ترغیب بر بازگشت روستائیان به روستاها تاکید شده و همه ما و شما باید در این راستا حرکت نموده و گام‌های موثری برداریم.
نماینده عالی دولت در شهرستان بابل در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر و بی‌بدیل بخش بابلکنار، طبیعت بکر و چشم‌انداز زیبایی است که به واسطه آن می‌توان در 4 فصل سال گردشگر بسیاری را جذب شهرستان کنیم.
دهیاران باید با نگاه خلاقانه از ظرفیت افراد نخبه و تحصیلکرده در سطح روستاها استفاده بهینه نموده و عامل توسعه منابع انسانی در روستا باشند.
ولی‌زاده اظهار کرد: ما باید با ایجاد کارآفرینی در روستاها از مهاجرت معکوس از روستا به شهر بکاهیم و در همین راستا اجرای طرح منظومه روستایی در بخش بابلکنار در حال اجراست و همچنین اجرا و تهیه طرح مطالعات اشتغال روستایی را با کمک بنیاد مسکن و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان شروع کرده‌ایم.